Bauknecht WAE 8999 vil ikke centrifugere: Fejl 06

Min Bauknech WAE 8999-vaskemaskine nægter at gennemføre sine programmer. Når jeg sætter maskinen i gang med et program (ligegyldigt hvilket), stopper den undervejs med beskeden F 06 blinkede i digitaldisplayet, og med blinkende centrigugering-LED.

Ud fra ældre tråde her på sitet kan jeg se, at fejlen nok er motorrelateret.

1. Vandslangerne er tilsyneladende ikke stoppede. Der pumpes i hvert fald vand ud i afløbet.
2. Motoren er ikke (helt) død, da jeg har set svinghjulet dreje under udprogrammet.

Men den centrifugerer ikke.

Hvad kan være galt?




The truth lies between the ones and the zeroes.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rettelse: tromlen drejer IKKE. I et af forsøgene gjorde den, men da jeg prøvede uldprogrammet igen, stod den stille.

The truth lies between the ones and the zeroes.
den skal sikkert bare have nogle nye kul i motoren.De sidder i motoren på siden af den et på hver side.
Det er nemmest at skifte dem hvis du tager motoren ud af maskinen
http://www.hvidevarerdele.dk/ebutik/product.php?id_product=211

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
hver lige opmærksom på at den køre med to forskellige motorer så du får de rigtige kul

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Det kunne godt tyde på at det var kileremmen der var knækket .... men jeg er ikke sikker.....

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Tak for svarene!

Hvis kileremmen er den solide, ribbede postelastik, der driver tromlen rundt, har jeg ved selvsyn konstateret, at den har det fint.

Jeg er lidt nervøs ved tanken om at afmontere motoren og skifte kullene (når jeg altså først finder ud af, hvor i alverden de sidder ). Er det en meget besværlig operation, eller kan den udføres af en tålmodig amatør?

The truth lies between the ones and the zeroes.
Annonce
det kan nemt udføres af en tålmodig amatør tager måske 20 min for en teknikker så regn med 40 min alt i alt.
du gør sådan her tag bagpladen af maskinen nu kan kan du se driv remmen den tager du af motoren og den store remskive pas (på fingerene)nu tager du stikket af motoren (normal hvis sidder der kun et stik der på og en enkelt jordledning) motor sidder med enten 2 eller 4 skruer dem skruer du bare ud det sker der ikke noget ved. nu kan du tage motoren ud(den kan godt sidde lidt fast). kullene sidder i den ende der vender ind mod fronten af maskinen altså modsat remskiven.Du kan kende dem ved at de går ind og rammer sådan en kobberfarvet skive inde i motoren(den drejer rundt når du drejer motoren) . kullene sidder med 2 skruer og en leding hver når at disse er fjernet kan du let tage dem ud .nu sætter du de nye kul de er betydelig længere end de gl og samler resten igen nu skulle maskinen gerne kunne køre

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
hvordan gik det fik du skiftet kullene

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej, tak for hjælpen.

Jeg har kigget motoren dybt i øjnene, haft drivremmen af, og prøvet at rode med tingene...
...og er så kommet frem til, at der vist er behov for en ny vaskemaskine i husstanden. Den er langt fra frisk, og jeg er nok for meget kylling til at tage motoren ud. 

The truth lies between the ones and the zeroes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis