Hvilket solcelleanlæg?

Kære GDS'ere,

Er der nogen, der kender til "Danmarkspaneler"/Kinnan? De skulle efter sigende køre med en tysk produceret inverter, der kan fåes med 20 års garanti.

Er det smag og behag om jeg vælger mono- eller polykrystalinske celler, udover farven?

Ved at der er mange indlæg om solceller, men hvis nogen vil kloge sig, bli'r jeg så glad..


Der er altid plads til endnu en motor eller gammel maskine mere, inde i værkstedet..
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Monokrystal har en bedre ydelse ! Afhænging af leverandør får disse både i blålig og sort, så farven kan man ikke helt regne med.

Efter min mening, er tyske vekselretter at fortrække, de har noget mere erfaring en fx. danfoss som mange dog vælger pga navnet.
Nu kender jeg ikke priserne på alle vekselrettere, men man betaler som regl en højere pris for den udvidede garanti. Er du sikker på der er 20 års garanti på deres vekselrettere ?

Du skal huske at overveje om ikke det ville være bedre at nøjes med mindre/billigere garanti, og så istede købe en ny og måske bedre veksleretter hvis den skulle gå istykker om 10 år.

Jeg syntes ikke rigtig man kan finde nogle oplysninger om deres solpaneler eller leverandør.
Vælg hellere en leverandør der sælger solceller af et kendt mærke, som også findes om 25 år, frem for et nystartet firma der sælger deres egne ukendet solceller..





Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
jeg har læst at forsikringselskabber dækker ikke af byggesjusk
af solselle anlæg.på hustage for vandskader og vægten af andlægget.
hvis de bygges af uautoriserede montøre.!
i www.politiken.dk

så tiltider skal taget forstærkes. for at klare vægten af solcelle andlægget.
afhengige af størelsen af andlægget.
Jeg har været ude og tilslut Kinnan paneler og inverter, og det er noget der virker til at være af rimlig kvalitet.

Jeg kan godt anbefale dem

wwww.elbogen.dk - Din El guide
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis