Ukrudtet spreder sig ...

Hejsa 

Vi har et relativt stort areal / havestier med granitskærver. Vi holder området fri for ukrudt med håndlugning / gasbrænder og en smule roundup. Det lykkedes ret godt.

Men de sidste par år, har en 'mærkelig' ukrudtplante spredt sig med voldsom hast.
Den er tilsyneladende imun overfor round-up, og jeg vil derfor gerne høre om nogen ved hvad planten hedder samt hvordan man slipper af med den.

Se billeder nedenfor.

Mvh

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej med dig

Det ligner meget en Marchantia polymorpha (almindelig lungemos, eller på engelsk: common liverwort / umbrella liverwort).

Jeg ved ikke hvordan den fjernes.

Lokalopslag.dk - Opslag, events, videoer, og nyheder fra dit lokalområde. Du laver indholdet.

enig i bonds vurdering af hvad væksten er. da det jo er en mos bør du prøve at give den en mosfjerner, men ikke jernvitriol, der vil/kan give dine skærver røde skjolder. Brug kobbersulfat/blåsten i stedet (Matas har det). Muligvis kan fasadevask/algefjerner også klare det.
Når du nu alligevel giver den gas med round up og andre af den slags ting, hvorfor så ikke bare vande den med saltsyre eller sådan noget

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Saltsyre skal man værebforsigrig med. Min murer er lige færdig med at mure en ny sålbænk for mig, han kostede stenene over for overskydende mørtel, med en syreblanding, færdig smed han spandens indhold udmpå min plæne. Der døde den.

Præcis Uldal

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis