Hvilken effekt svarer denne LED til

Er der lige en belysnings ekspert som kan svarer på hvilken (w) effekt denne GU10 LED svarer til ?



  • LED: 24 stk.SMD 5050, Epistar
  • Dæmpbar
  • Wattage: 4,5W
  • Colour temp.: 2900K – 3100K
  • Socket: GU10
  • Efficacy: 325Lm
  • Bean angle: 120 degree
  • Ra >=75
  • 220V – 240V
  • Life time: 30.000 timer

  •  

    15 svar
     Følg tråden
    Annonce
    Annonce
    Annonce
    Hvis du spørger om, hvor meget strøm en tilsvarende halogenpære bruger, så er det ca. 30W.

    325 Lm for en 4.5W lyder dog af meget, så du skal nok ikke stole ret meget på de data. På gode LED-pærer skal man vist op på 6W for at få mere end 300 Lm.

    Lyset fra en pære som med de data du skriver egner sig i øvrigt ikke til indendørs "hygge"-belysning. Den har et blåligt skær, og gengiver farverne dårligt. Og hvis du skal have flere siddende ved siden af hinanden, så er 200K meget stor forskel i farven. De vil ikke lyse ens.
    Hej Nif.

    Jeg vil give Jens ret i at den svarer til omkring 25-30W.

    Dog er det en model med en masse små dioder og med en spredningsvinkel på 120° så jeg ville aldrig anbefale den til rumbelysning, men du kan sagtens bruge den til f.eks udhæng og carport.

    Jens skriver dog at den har et blåligt skær, det er jeg ikke helt enig i. 2900-3100K er stadigvæk inden for det jeg ville kalde "varm hvid", du skal på den anden side af 4000K før det bliver hvidt og derefter blåligt.

    Men mine erfaringer med Epistar er gode, så kvaliteten af produktet du har fundet er sikkert i orden

    Mvh Jonas Ebbe

    Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
    Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
    LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
    Hov glemte lige Ra værdien,

    Kan se den kun er på 75 på denne pære, jeg plejer at sige som udgangspunkt at man minimum skal vælge LED pærer med en RA værdi på minimum 80, og helst helt oppe omkring 85-95.

    Farvegengivelsen på LED pærer der ligger under kan se helt forkert ud

    Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
    Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
    LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
    Jeg søgte bare en GU10 dæmpbar som kunne erstatte den alm GU10 50w, men kan den jo langt fra. 

    Har 19 ice cube lamper med 2x50w som ville være dejlig at få skiftet ud til noget billigere. Og så er der vel 80 loftspots med 35w. 

    Det er bare en jungle med de LED hvis de skal kunne betales

     

    Jeg ville aldrig købe nogen med en farmetemperatur på over 2700K til indendørs brug, da jeg ikke bryder mig om lyset. At kalde 3000K varm hvid er efter min menig et forsøg på forhandlerne på at få solgt nogle dårlige leds til de intet anende forbrugere. MEN - smag og behag er forskelligt. Mange vil sikkert være fint tilfreds med 3000K.

    Det bedste råd man nok kan give med LED pt er, at prøve at købe nogle hjem fra en forhandler, hvor man har mulighed for at returnere dem igen. Test dem de steder, hvor de skal bruges.

    Har tit undret mig over, at forhandlerne ikke laver en kuffert med ét af alle deres produkter, som forbrugerne så kan låne gratis. Jeg er ret sikker på, at forhandlerne vil kunne tjene på dette, da de vil kunne sælge dyrere produkter, når forbrugerne har mulighed for at sammenligne de billige med de dyre. For som du skriver, så er det en jungle at finde rundt i.
    Annonce
    Jens,

    Hvis vi nu ser bort fra LED og kun tager udgangspunkt i Kelvin grader.
    Så har 3000K heddet varm hvid hos både Osram og Philips lige så længe jeg har solgt elartikler, hvor 2700K kaldes gylden

    Så det du foretrækker er gylden, hvor varm hvid er det du kalder dårlige produkter

    men ja hver sin smag, vi har masser af LED i 3000K som giver et flot lys. Så måske har du været uheldig med dine leverandøre ?

    God dag.
    Jonas Ebbe


    Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
    Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
    LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
    Nif, jeg er tidligere blevet advaret imod at reklamere herinde.

    Men det produkt du søger findes skam

    Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
    Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
    LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
    hihi Geenline, takker for info.
    Hvis du kender til sådan et produkt. Hvad kommer de data så til at hedde hvis nu det skulle sammenlignes med de produktdata jeg har sat ind i første indlæg. Erstatning af GU10 50w som kan bruges i en Ice Cube ;o)

     

    Hvis du kan leve med at pæren kun lyser tilsvarende en 40W halogenpære er disse data helt perfekte:

    Watt: 5W erstatter 40W halogen
    Farve: Ægte varm hvid 2700 Kelvin
    Ra værdi: 95 Lumen: 260
    Spredningsvinkel: 38°
    Levetid: 35000 timer
    Fatning GU10 230V
    Diameter: Ø50mm Længde: 76mm

    Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
    Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
    LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
    Dvs at der ikke findes en som helt kan erstatte en 50w GU10, og med dæmp måtte den godt lyse kræftigere, men ikk mindre ;o)

     

    Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
     Følg tråden
    Vil du være med? Log ind for at svare.

    Tilmeld dig og få fordele



    Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

    Favoritmarkér spændende indlæg

    Færre reklamer, når du er logget ind
    ...og meget mere



    Tilmeld dig gratis