Hvilken effekt svarer denne LED til

Er der lige en belysnings ekspert som kan svarer på hvilken (w) effekt denne GU10 LED svarer til ?



  • LED: 24 stk.SMD 5050, Epistar
  • Dæmpbar
  • Wattage: 4,5W
  • Colour temp.: 2900K – 3100K
  • Socket: GU10
  • Efficacy: 325Lm
  • Bean angle: 120 degree
  • Ra >=75
  • 220V – 240V
  • Life time: 30.000 timer

  •  

    Er der lige en belysnings ekspert som kan svarer... Vis hele indlægget
    15 svar
     Følg tråden
    Der er 10 indlæg før dette.
    Annonce
    Annonce
    Annonce
    Har også tit undret mig over at LED pærer ikke laves med mere effekt, når nu de er så effektive at det ikke betyder noget for strømregningen. Det vil da netop være økonomisk interessant at sætte LED ind der hvor man ønsker meget lys og hvis lamperne er designet til varmen fra en glødepære, så burde mulighederne nærmest være ubegrænset.
    Hej Hans.

    Det har vi også undret os over, men en forklaring fra en leverandør gav god mening.
    En LED pærer bliver også varm, og problemet er simpelthen at kølingen ikke kan følge med hvis der er for meget knald på dioderne og på den måde brænder de sammen

    Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
    Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
    LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
    Og jo NiF, den lyser bare ikke så pænt som den anden jeg skrev om

    Men der findes også den her:

    Forbrug: 6W (svarer til 50W)
    Fatning: GU10 230V Længde: 53mm
    Farve: Varm hvid 2800Kelvin
    RA værdi: 83 / Lumen 300
    Forventet levetid: 30000 Timer.
    Spredningsvinkel: 40°

    Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
    Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
    LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
    ok, cykellygterne har også et aluhus med køleribber, som sidder i det fri. Et indbygningsspot har selvfølgelig ikke samme mulighedder.

    Nu har jeg lige lavet et toilet og et badeværelse med henholdsvis 4 x 50W og 6 x 50W halogen. De 6 x 50W er ikke for meget, men for en sikkerheds skyld jeg lavede også et lampeudtag på vægen over håndvaskene. Det er som om at man får meget mere ud af lyset fra en lampe der hænger uden på væg eller loft.

    Forbruget betyder ikke noget, da de kun er tændt kort varigt. Men på et tidspunkt forbydes halogenpærerne nok, da de kun er en smule mere effektive end en alm. glødepære. Så jeg fortryder lidt nu, at jeg ikke lavede 10 spots i stedet for 6 i badeværelset, hvis jeg på et tidspunkt bliver tvunget over i LED, der ikke lyser så meget som mine 50W spots.
     Følg tråden
    Vil du være med? Log ind for at svare.

    Tilmeld dig og få fordele



    Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

    Favoritmarkér spændende indlæg

    Færre reklamer, når du er logget ind
    ...og meget mere



    Tilmeld dig gratis