Renovering af 1 sal.

Hejsa

Jeg er ved og renovere min 1. sal og er netop blevet færdig med at ligge spær til det nye bjælkelag, dog med undtagelse af dem der skal ligge i badeværelset. Mit vådrum er 2,5 m i bredden og 4 m i længden. Spørgsmålet er nu hvor langt ned jeg skal sænke mine spær i den ene ende for at få det korrekte fald? Afløbet vil blive placeret helt nede i den sænkede ende og skal være uden opkant, døren vil blive placeret så langt ovre i modsatte side som muligt (der er skråvæg). Jeg har læst mig lidt frem til at der skal være en 2 cm opkant fra gulv til gulv ved indgangsdøre er dette korrekt? Jeg har også læst at der skal være 3 cm fra indgangsdøren ned til afløbsristen. Hvad er det korrekte? Er der en smart løsning hvor på jeg kan beregne hvor meget jeg skal sænke spærene?

Et andet spørgsmål vedr. GF gulvgipsplader. Kan man nøjes med 13 mm ovenpå gulvspånpladerne eller skal man op i 19 mm ?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke huske de forskkellige krav og regler.

Men når du går igang med et sådant vådrumsprojekt kan du li'så godt starte med at indkøbe -og læse - den berømte
SBI anvisning 200 Vådrum.
Som kan købes båder her og der! :o)
Hej Koludabyg, jeg ville heller ikke have gulvspånplade oven på GF pladen.

Jeg vil lave min opbygning således oppe fra og ned:
Klinker+klæber
Vådrumsmembran
Primer
GF19 Gulvplade(skal den limes og skrues fast?)
Varmefordelingsplade
22 mm sporplade
45x195 spær pr. 30 cm.

Er dette ok? Jeg er stadig usikker med hensyn til faldet i rummet.
Super, så er det korrekt opbygget.

GF19 skal bare fuldlimes, og lægges som svømmende underlag.

Af hensyn til faldet så kan jeg faktisk ikke helt huske det, men mener det er korrekt med de min. 3cm fra dør til overkant nedløbsrist.
Mange tak Koludabyg. Jeg har lige læst at man rent faktisk kan bruge en GF 13 plade (Punkt 4. i linket herunder) også? Kender du noget til den?
Og i følge Novopan under punkt 5. står der at pladen foruden limning skal fastgøres med Monta Flex skruer?

http://www.novopan.dk/Udf%C3%B8relse-175.aspx#Bl_cher_montages_t_til_NOVOPAN_KLIMAGULV_V_DRUM
Annonce
Ja, men så skal de også fuldlimes til spångulvet samt skrues også, så ville jeg hellere smide de ekstra kroner på gulvgipsen, også lave det svømmende, og spare for at skulle skrue dem fast, samt alt det lim til fuldlimningen af pladerne til undergulvet.
Okay dvs. GF19 KUN skal limes fast og GF13 både skal limes OG skrues? Det er nok værd at over veje så..
GF skal bare limes i samlingerne som et alm. svømmende gulv.
GF 13 skal både sammenlimes, fuldlimes til gulvet samt skrues.
Okay så er vi enige. SÅ må jeg give dig ret, det spare godt nok en del arbejde må man sige...

Mange tak for hjælpen!
Hej igen

Kan du forresten anbefale et godt mærke mht. gulvafløb i denne konstruktion?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis