Renovering af 1 sal.

Hejsa

Jeg er ved og renovere min 1. sal og er netop blevet færdig med at ligge spær til det nye bjælkelag, dog med undtagelse af dem der skal ligge i badeværelset. Mit vådrum er 2,5 m i bredden og 4 m i længden. Spørgsmålet er nu hvor langt ned jeg skal sænke mine spær i den ene ende for at få det korrekte fald? Afløbet vil blive placeret helt nede i den sænkede ende og skal være uden opkant, døren vil blive placeret så langt ovre i modsatte side som muligt (der er skråvæg). Jeg har læst mig lidt frem til at der skal være en 2 cm opkant fra gulv til gulv ved indgangsdøre er dette korrekt? Jeg har også læst at der skal være 3 cm fra indgangsdøren ned til afløbsristen. Hvad er det korrekte? Er der en smart løsning hvor på jeg kan beregne hvor meget jeg skal sænke spærene?

Et andet spørgsmål vedr. GF gulvgipsplader. Kan man nøjes med 13 mm ovenpå gulvspånpladerne eller skal man op i 19 mm ?
Hejsa Jeg er ved og renovere min 1. sal og er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg plejer at vælge unidrain.
Mht faldet på vådgulvet, så er det ofte sådan at vådrumsløsningen + menbranen og/eller afløbet også har et "minimums fald", for at overholde godkendelsen.

check lige det, for en sikkerheds skyld, tømmerhandlen har normalt produktblade på det de sælger.

Tidligere Hus fabrikant, nu rådgiver på  byg huse selv projekter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis