Vaskemaskine Electrolux EWF 14589W problem


Mærke:: Electrolux EWF 14589W
Modelnummer:: EWF 14589W
Produktnummer/PNC:: 914522602

Når jeg skal til at starte vasken, så lyder det lige som om at låsen
skiftesvis låser og åbner, og man kan ikke starte vasken.

Andre der har været ude for dette og ved hvad der er galt ?

Mvh Kim

Mvh Kim



9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er dørlåsen der er defekt ny på og den køre igen
http://www.nettoparts.dk/shop/doerlaas-electrolux-vaskemaskine-5509p.html
og nej jeg har intet med dette firma at gøre så har intet med reklame at gøre det er kun for at hjælpe

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej golf1985

Tak for dit svar.
Hvordan kan du være 100% sikker på at det kun er dørlåsen,
har du oplevet denne fejl mange gange da ?

Du skal vel ikke have en .pdf over hvordan denne maskine skilles ad ?
Mere så man får det skilt ad og samlet korrekt ige

Mvh Kim

Mvh Kim



Har lige fået det ordnet.
Pillede dørlåsen af og ringede til karsbaek-service.dk som spurgte om der var
mørket omkring låsen pga overgang ell. lign. Det var det ikke, så skulle man med en lille skruetrækker lige
bevæge selve låse udefra, når den sad på, jeg efterspænde alle bolte og skruer omkring lågen, og nu virker den igen
Det var bare et lille justeringsspørgsmål det drejede sig om, maskinen er jo også +5 år gammel og slidt.
Tak for hjælpen.
Mvh Kim

Mvh Kim



var heller ikke 100% sikker kun 99% men det var jo dørlåsen at du så fik den rep er jo så noget andet

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Har du oplevet denne fejl mange gange før?

Der var jeg lidt for hurtig.
Satte en vask over, gik ned og handlede, da jeg kom tilbage stod den igen og låste og åbnede konstant (klik, klik, klik, klik..osv)
Ringede til karsbaek igen og han sagde at det måske også kunne være en elektronisk fejl, måske et defekt varmelegeme der fik den til det. Nu har jeg bestilt en ny dørlås så må vi se om det er den. Eller må vi købe en ny maskine, vi kan ikke undvære en vaskemaskine
Mvh Kim

Mvh Kim



Annonce
Og du ved ikke hvordan hente en .pdf (diagram) over hvordan denne maskine er bygget op ??

Mvh Kim



jeg ved ikke lige hvor at man finder et diagram til den men jeg kender udmærket maskinen
Han har faktisk lidt ret i det godt kan være varmelegemet.Hvis at der bare er en lille smule overgang i det kan det sommetider resultere i de mest mærkelige fejl.Den eneste måde du kan finde ud af det på er ved at måle med en isolationstester på varmelegemet. Det kan i øverigt osse være motoren hvis der er overgang på den men jeg tror nu stadigvæk mest på dørlåsen.
Det jeg tror der er galt med dørlåsen er at meldekontakten er i stykker så styringen ikke få noget signal tilbage fra dørlåsen


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Det er ikke varmelegemet der er noget galt med , hvis der var den mindste overgang eller gennemtæring ville HPFI afbryderen koble ud............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
har da flere gange set overgang på varmelegemet uden at HPFI koblede ud for det kræver jo at det virker.
Det er i øverigt ikke sikkert at HPfi kobler ud bare fordi at der er lidt overgang på varmelegemet det skal jo først koble ud ved 30 mA Det er tit at det kun er en lækstrøm på 10-15 mA fra varmelegemet altså ikke nok til at slå HPFIen fra men nok til at lave kuk i maskinen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis