Motor brændt sammen?

Hejsa

Jeg har en gammel Evinrude 55 hk påhængsmotor som jeg forsent opdagede at kølevandsstrålen var væk på.

Mit spørgsmål er nu om motoren er total kaput.
Motoren gik ud da jeg satte den i tomgang og røg lidt. ( den var meget varm )
Jeg har nu ladt den stå i en dag eller to. Når jeg sætter noglen i fjernstyringen kan jeg se den trækker motoren rund. ( der er ingen strøm på batteriet så det er klart den ikke kan starte der ) Men når jeg vikler en snor rundt om toppen kan jeg ikke starte den mere, det kunne jeg før hen.

Jeg går du fra motoren ikke har sat sig når jeg kan trække den rundt. 
Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan prøve at gøre for at få liv i den igen?

Mvh.
svelle 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad batteriet op og forsøg igen. Starter den, så stop igen og få tjekket din impeller. Den skal muligvis skiftes. Tjek ligeledes tændrørene og sejl ikke for langt væk på første tur.
Det lader til at du er sluppet med skrækken da motoren ikke har sat sig.
du kan ikke starte den med snor..
Hvad var dommen for den motor... Reddede du den??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Sådan en karl, kan jo godt sætte sig under høje temperaturer uden at brænde fast, d.v.s. at den løsner sig når den bliver kold, og derfor kan du dreje den.
Den kan godt have miset noget kompression og er derfor måske blevet lidt sværere at starte.
Når du skifter impel, så husk også at tjekke termostaten i topstykket samt den gummiforing der sidder i toppen af vandrøret der går fra pumpen op i benet, de kan have en tendens til at 'svulme' op og lukke for vandgennemstømningen, og så er en ny impel ikke meget værd.

Håber at du får den til at køre.

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

Jeg droppede selv at rode med motoren og solgte den som defekt, så ved desværre ikke hvad dommen blev på den. Kunne mærke på motoren at den var lige ved at starte engang i mellem, men min ringe viden om motor mekanik fik mig til at sælge den. :0) Men tak for de mange forslag.
Jeg droppede selv at rode med motoren og solgte den som defekt, så ved desværre ikke hvad dommen blev på den. Kunne mærke på motoren at den var lige ved at starte engang i mellem, men min ringe viden om motor mekanik fik mig til at sælge den. :0) Men tak for de mange forslag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis