kompressor springer sikring.

Hej.

Søger noget information til hvordan jeg kan få min kompressor til at fungere igen. Den er begyndt at springe sikringen. nogen der har en idé til hvad dette kan være? Og hvad jeg kan gøre for at fejlfinde dette?

Kompressoren der er tale om er en 300l FF Kompressor der er rimelig gammel, men stadig alt for god til at smide væk..

Jesper-
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ved start eller under drift at sik. springer??....

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Det er ved start at den springer sikringen. Og den siger ikke engang en lyd når man forsøger at sætte den igang.

Hvis det bliver helt nødvendigt, kan det være jeg spørger elektikkeren.

Jesper-
der er jo flere ting der ka være galt.
er den 1 eller 3 faset? hvis den er 3 faset har du så skiftet alle 3 sikringer?
hvis ikke så gør det.

når den del er udelukket er næste trin tilslutning, sidder den med stik og bliver den taget fra ofte?
hvis den gør så tjek stikket for defekter og dernæst kabel.

næste punkt er kan du dreje kompressor med hånden? hvis du kan det, så er der kun en vej få fat i en elektriker der kan måle din motor igennem, det kan også være trykafbryder, eller motorværn der er defekte. men det er svært at fejlfinde på hvis man ikke er el mand

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er en 3 faset kompressor Og det er kun en sikring der springer, De sikringer jeg bruger popper nemlig ikke helt ud når de springer og derfor kan det være lidt svært at se. så derfor ohmer jeg altid sikringerne hvis der er en der springer.
Stikket har ikke rigtig været taget fra siden den blev sat i. Men vil lige kigge på ledninger og stik osv når jeg lige kommer ud i værkstedet igen.

Jesper-
Annonce
Det kan være kontraventilen der hænger så der står tryk på stemplet ved start.Det kan afprøves ved at tømme tanken helt for luft og så starte kompressoren. 
Bernt
Hvor stor er din motor, og er det 16 amper sikringer du køre på.
Prøv evt at afmontere remmen til kompressoren hvis den så stadig springer sikringen, skal du til at måle motor mv ud.
mvh jens
Den er brændt af , det kan ikke betale sig at reperere den , med de priser på nye hos Harald Nyborg.................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
His motoren er brændt af, er det vel en ganske almindelig fod-motor, som kan købes for nogle hundrede kroner brugt.
Hvis der er et magnetbetjent moorværn, kan det også være det der driller.

Ja en kompressor fra, Harald Nyborg er ikke så dyr, men kvaliteten er også derefter.
mvh jens
Jens ! Der er da ingen der siger at han skal købe en af de små, så vidt jeg ved har Onkel Harald også store kvalitets kompressorer, de koster så også noget mere. Engang forhandlede han faktisk Stenhøj kompressorer.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis