kompressor springer sikring.

Hej.

Søger noget information til hvordan jeg kan få min kompressor til at fungere igen. Den er begyndt at springe sikringen. nogen der har en idé til hvad dette kan være? Og hvad jeg kan gøre for at fejlfinde dette?

Kompressoren der er tale om er en 300l FF Kompressor der er rimelig gammel, men stadig alt for god til at smide væk..

Jesper-
Hej. Søger noget information til hvordan jeg... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den eneste kompressor, som HN har der ser nogenlunde proff ud koster 8000 kr.
49HB AIR-LINE KOMPR.5,5HK 150L

Så mon ikke spørgeren kan få sin gamle, og sikkert fortræffelige kvalitets kompressor, på benene igen, for få kroner?

mv jens
Gir Je_ns ret. Kvaliteten er ikke i top.


Har selv en Stenhøj fra 1975. En absolut god kompressor og kvalitet.

Den blev på et tidspunkt ved med at slå fra os. Det var returventilen der ikke virkede. Så den kunne ikke slå igang eftersom der var tryk på.

R. C. Nielsen

Hvor kan man få sådan en ny returventil? For kompressoren startede fint i dag.

Jesper-
Måske skal ventilen bare adskilles og renses.
Men der er vel også en trykaflastningsventil, i din trykafbryder som lukker luften ud, på kompressor side, når kompressoren stopper,den kunne jo også være defekt-

Når kompressoren stopper af sig selv, på max tryk, skulle den gerne lukke luft ud af ventilen, på trykafbryderen.

Danfoss trykafbryder
http://www.vvs-eksperten.dk/upload/icpdp10h101.pdf

Når det er en ældre kompressor, sidder der sikkert også en Danfoss trykafbryder, som dog se anderledes ud, end den i linket.
mvh jens

hej.

jeg vil tro det er din aflastningsventil der driller, og det er den messing ventil der sidder op i din pressostat, og det er nemmer at købe en ny for den koster ikke meget.
Maskinmester08:

Der er jo ingen grund til bare at købe en ny, før den gamle er forsøgt renst. Det tar 2 minutter og så får man endda ikke stress ;-)

R. C. Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis