fordele 400v

Hej.

I mit værksted har jeg 7 maskiner der trækker 400 volt. Skal der trækkes et nyt kabel fra centralen til hvert stik, eller på et 2,5 kvadrat 5 leder kabel deles i en dåse, så der kun skal trækkes et kabel hele vejen rundt, med stik sat på det kabel.

Mange af maskinerne trækker bare 600 watt, og de store kommer ikke til at køre på én gang. Dvs. en afretter og en rundsav kører ikke på samme tid.

Jeg får en elektriker til at montere, men det er et spørgsmål om hvad der skal købes ind, før han kommer på besøg, og en del af forarbejdet kan jeg gøre før han kommer.

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad være og lav det selv, få en aut. til det - Det bliver du helt sikkert mest glad for, i længden

ja det må det.......men lyt nu til det gode råd....
ja det må det godt men stikket skal være godkendt til det ikke noget med at lave nye huller der i eller to kabler i samme hul

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Du skal lige finde ud af om der skal være afbryder i Cee stikkene
Du kan jo bare sløjfe, fra den ene kontakt til den anden.
CEE STIKK. M/A 16A/5P 1610916 ampere Cee, med afbryde


Hvis du vælger Cee udtag uden afbryder, vil jeg foreslå du vælgeret kombi stik, så du hat et 230 volt udtag samtidigt, du kan jo evt.  indsætte en hovedafbryder, der slukker for alle stikkene.
16 amper Cee kombistik, uden afbryder

mvh jens
Tak for input.

Jens - jeg har netop købt 7 af de der kombi stik, for min svejser og brændekløver er 1-fasede, men bruger henholdvis 2,7 og 3 kW, så de skal have 16A.


 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
Så mangler du jo bare noget 5 x 2.5 kvadrat ledning

Harald Nyborg er begyndt at sælge den type kapel som er en hel del tyndere, end de traditonelle kabler.
Det synes jeg er meget behagelig at arbejde med. det er kun ca. 10mm i diameter.
www.harald-nyborg.dk/p8125/i...50m-m-j-ha
(billedet på linket er ikke det rigtige kabel)
mvh jens
Ser sgu cool ud, men jeg er en af de der fattigrøve, som køber folks rester, så har 200 meter 2,5 kvadrat i bidder af 15 meter, som jeg har købt hist og pist, som er erhvervet for gentjenester. Men ja - den slags kabel (læs: den almindelige type Harald kabel)er ret træls at skrælle, men min kone er enorm god til det, så vi kører teamwork .


 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
gu ved om din "elektriker" gider rode med kabelrester, der både kan have været kørt over af trucks, perforeret af søm eller vredet fra hinanden indeni?

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis