Træskosåler

Er der nogen, der har erfaring i, hvad der dur at lime en sål på en træsko? Og hvor kan man i givet fald købe det?

Jeg har flere gange forsøgt med alm. kontaktlim og 10-sec.lim, men det er kun lykkedes mig at få det til at virke i ca. en times tid. Jeg ville gerne noget mere langtidsholdbart.

Med venlig hilsen
ktm

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ha ja vi har jo alle været der. Alt det de snakker om i fjernsynet kan ikke bruges til en skid. Kan du ikke finde en gammel skomager at spørge.

 varmetossen

Jeg må erkende min uvidenhed.
Jeg har så vidt jeg ved aldrig brugt det.
Er det bedre end kontaktlim, må jeg finde noget at prøve med!

Med venlig hilsen
ktm

 

nu kommer det jo an på, om det er trætræsko eller de moderne - og behagelige - flextræsko. Hvis det er træ: hen til skomageren og investere i et par såler og sømme dem på. det holder træskoenes levetid. Flextræsko: samme såler, men skruer - helst messing eller rustfri - og husk lige længden! mvh .308

<p>.308</p>
Problemet er at der vel snart ikke findes skomagere mere!
Men ellers er det rigtige træ-træsko.
Jeg skal prøve med det der sætlim!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Brug søm de følger med når man køber såler..............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Konen er ikke særlig begejstret for søm og skruer, når jeg jokker rundt på trægulvene!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er ved at være mange år siden jeg gjorde i at sætte såler på træsko, så jeg kan ikke huske, hvad den kontaktlim jeg brugte dengang hedder.
Men jeg fandt ud af, at det ofte er gummiet, der ikke vil hæfte på limen, så en tur med en (ren) roterende stålbørste eller noget groft sandpapir, så gummifladen bliver godt ru hjalp gevaldigt på resultatet.
Almindelige råd og at limen skal tørre som foreskrevet, fedt- og støvfrie overflader osv er næppe nødvendigt at fortælle en erfaren rotte som dig.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

du kan da tage træsko af for ikke at ridse trægulvet
og konen bliver glad.
alternativet er at overtrække dem med filtsokker.!


der var også en periode med at bruge bildæk som såler.!
Tjah, Hansen. Hvad med bare at lempe madammen ud. Så er der slet ikke mere indblanding i ens vald af fodtøj, hverken inde eller ude.Til gengæld vil det nok være kløgtigt at beslutte sig for, hvilket ligklæde man gerne vil have.

Jeg havde slet ikke tænkt på, at kontaktlim kunne bruges til at skabe husfred med. Andet end at lime hendes læber sammen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis