Jeg har nyligt købt en Seat Cordoba 1.6 fra 1999. Dejlig bil og så lugter den jo noget af Polo, som jeg ellers altid har kørt.
Men der er lige en "lille" ting. Ud over at jeg synes den står lige vel højt i tomgang (hvad skal den normalt stå på??), så hakker den i det, når jeg kommer under 2000 omdr. ca og fx skal køre de her 40-50 km/t gennem en by. Endvidere når jeg skal tage farten af frem til et kryds. Hvis jeg trædder koblingen ned går den ikke ned på tomgang men kører nogle 100 omdr op og ned. Det stopper først når holder næsten helt stille. Hvis jeg fx er på vej ud fra en tank og i forvejen kører langsomt, når træder på kobling går den ned på tomgang som den skal.
Er lidt bange for at det måske skyldes en defekt motorstyring. Og kan ikke helt greje sammenhængen med om hjulene drejer rundt.
Det skal lige siges at ABS-lampen tænder og slukker igen efter et par sekunder.
Er der nogen der har oplevet noget lignende eller bare kunne have en ide om hvad der kunne være galt?
Ja, jeg kunne bare smide den i hovedet på forhandleren, men han er en halv dagsrejse væk, så hvis nu jeg kunne fixe det uden de store udgifter...
mvh
BS
Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang