Nyt Fjernsyn

Hej alle, nogen der kan give mig størrelsen på mit nye fjernsyn.

jeg kommer til at sidde 5.5 meter fra det, så det skal jo have en hvis størrelse. nogen erfaringer??

på forhånd tak

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har før hørt at en god størrelse i tommer er afstanden i meter *10. Det vil sige 55" til dig.
okay, fik jeg også afvide i elgiganten, at 10 tommer per meter
synes nu godt nok fjersyn er dyre i den størrelse.

hvilke mærker er gode? har hørt panasonic, LG, og samsung skulle være det bedste? hva med LCD, LED, PLASMA, synes godt nok det der er en jungel.

HJÆLP! ;-)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Vi sidder 4,5 meter fra mit 100" projektor lærred og i stuen sidder vi 3,5 meter fra vores 65" tommer fjernsyn.
Det synes jeg er passende.

Hvis du er i tvivl om hvilket fjernsyn du skal købe og hvilken teknologi så bør du læse lidt på denne side: www.flatpanels.dk.


 
Du behøver ikke et 55", folk spørger ofte hvornår et fjernsyn bliver for stort, og jeg synes næsten ikke det kan blive stort nok, men et 46" vil sikkert også være ganske tilfredsstillende for jer.. men idag da store paneler bliver billigere og billigere, er det næsten synd og købe et fjernsyn i måske vil skifte ud om 1-2 år fordi i synes i godt kunne bruges et større..

et Led er også et LCD, bare med en anden baggrunds belysning, Led er den nye type som bruger mindre strøm, du kan næsten ikke finde et LCD idag som ikke også er et led tv. plasma er en ældre teknologi men er stadig helt fremme idag, det siges plasma har mere naturlige farver.. (om det passer idag skal jeg ikke kunne sige,det passede da jeg købte en plasma i 2008) skulle jeg vælge ville jeg helt klart tage det nye samsung 55" ES8005. der er både folk for og imod, men jeg synes designet, med den tynde kant er så fedt.

både samsung, LG OG især panasonic laver gode plasmatv, men du får som regel ikke det bedste indtryk af en plasmaskærm hvis du tager ud i en elgiganten eller fona og kigger på det, en plasma skærm kan virke for mørk i skærmen når du ser det i en kraftig oplyst butik, men være helt rigtig i en gennemsnitlig stue hvis ikke solen står lige på skærmen. du må ud og kigge lidt, kig evt på recordere.dk der er rigtig mange folk der ved noget om det, men der er så også mange forskellige meninger
Annonce
Jeg sidder 4,2 meter fra et 40" tv og det må sgu' ikke blive mindre. Jeg vil give Hans ret i at du bør kigge efter et 55"...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vi har selv nu et 55" og sidder kun ca. 4 meter fra fjernsynet, til hverdags brug er det måske lidt overdrevet, men når vi ser film, specielt 3D er det meget passende, vi havde før et 42" og er meget glade for springet opaf.

Hvis i også ville have glæde af 3D fremover, vil jeg anbefale i køber et LG med passiv 3d, frem for aktive 3d briller, som kan give anstrengte øjne, specielt ved længere tids fjernsyn, vi havde selv et aktivt her i huset en uges tid, og vi har ikke fortrudt dette blev byttet med et fra LG med passiv 3D.

Ser i meget fjernsyn om dagen, og har meget lysindfald i dags timerne ville jeg ikke købe et plasma.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis