Kantsikring af rådhusbelægning

Hej L-D-S'er.
Jeg og min svigerfar skal til at lægge ca 60 kvm rådhusbelægning med 4 50 x 50 cm fliser i samling og chaussesten rundt om disse. Jeg har indkøbt fliser og de halve chaussesten af 9 x 9 x 5 cm. 

Mit spørgsmål er, om en sådanne belægning skal kantsikres? Det tænker jeg den skal, men hvad er i givet fald det nemmeste at gøre?
Kan man nøjes med at lave en fordybning på siderne af chaussestenene og fylde disse fordybninger op med støbebeton, således at det går lidt op ad siderne på chaussestenene? Og hvor store bør dise fordybninger være, for at det er holdbart?.
Kan man evt hælde tørbeton ned i "revnen" mellem græsplanen og chaussestenene og herefter vande denne?
Forslag til andre nemme, holdbare og prisbillige løsninger er meget velkomne.

Hvad er jeres råd?

Bedste hilsner,
Hans
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du laver en rende på ca. 20 cm. dyb og 30 cm. bred hvori du lægger tørbeton, der skal ikke vandes. Jordens fugtighed vil få tørbetonnen til at størkne i løbet af en uges tid det giver en solid afslutning.
Tak for svaret. Kan mindre tørbeton mon gøre det når jeg fortæller, at der ikke skal køre biler? det er en havegang og et areal, hvor cykler mv skal parkeres. skal tørbetonen ikke vandes? jeg går ud fra at renden skal lægge på ydersiden af chaussestenene/kanten og ikke under?
Jeg tror ikke du skal lave den mindre, så mister den sin styrke, og dine chausesten skal stå i tørbetonnen, sammen med den yderste række fliser ellers giver det ingen mening at lægge det da det efter endt arbejde ikke skal være synligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis