Fiat Punto 1,2 2005 Elektrisk Servo

Hej Alle

Første forum herinde efter jeg lige har oprettet en bruger - håber på at en masse kloge mennesker herindefra kan hjælpe mig!

Jeg har en Fiat Punto 1,2 fra 2005. Den har elektrisk servo som jeg har døjet med et par gange.

Det startede en dag jeg skulle på arbejde, hvor den slog ud og servo IKKE virkede. Jeg kunne starte bilen et par gange og pludselig fungerede det. Dette skete flere gange.
Til sidst skete det ret tit og skrev så til en mekaniker, med følgende resultat:

"Det lader til at du skal have skiftet ratstammen ud, for at problemet bliver løst - pris omkring 3.000 kr."

Som studerende er det rimelig mange penge, så jeg søgte diverse forums på nettet og fandt ud af, at den kan slå ud ved en løs forbindelse. Derfor åbnede jeg under rattet op for alle ledninger i forbindelse med denne el-servo. Jeg hev næsten samtlige stik ud og sprøjtede dem med kontaktvæske, med det resultat at problemet ikke kom igen - 3.000 kr. rigere, men 1 times tid fattigere.

Der har så ikke været noget i flere måneder ( 4-5 måneder vil jeg mene ), indtil den i går gik ud.  
Jeg var på besøg ved mine forældre og vidste ikke om den så skulle slå ud da jeg skulle hjem igen, men det gjorde den ikke.

Jeg i igennem den sidste måned kunne føle på rattet, at når jeg skal styre til højre er rattet tungere end hvis jeg skal til venstre.
Med cityservo er den selvfølgelig lettere, men stadig er venstre meget lettere.

(Det skal siges at jeg ikke bruger CITY servo)

Jeg ved dette er et længere indlæg, men jeg håber at der er nogle med nogle erfaringer som muligvis kunne hjælpe mig!

Mvh
Mark

Med venlig hilsen
Mark
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind