Male gipsvæg - forankringsgrunder eller?

Hej alle lds'ere

Jeg er ved at være færdig med at spartle og slibe mine gipssamlinger - så næste step er at få dem malet. Jeg har "valgt" at droppe at smide filt op (eller en del research - der ser ud til at være for og imod) - så jeg vil gerne male dem direkte (hvis nogle direkte vil advare - så sig til!).

Men - kan jeg male spartelmassen og gipspladerne direkte? Eller skal det grundes med et eller andet? Forankringsgrunder eller lignende?

På forhånd tak for svar.

Mvh
Johan
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har heller ikke brugt filt til mine skrå gipslofter. Det ser fint ud. Jeg brugte en microdispencer/grunder (blå væske) inden jeg malede dem. Det var hurtigt og nemt at sprøjte på med en havesprøjte.

Venlig hilsen

Jens

Er microdispencer og forankringsgrunder ikke det samme? Jeg er stadig en lds'er i lære Så måske er dumt spørgsmål.

F.eks.: http://www.harald-nyborg.dk/p8581/droppen-forankringsgrunder-5l
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej.

Mig bekendt er det er samme.

I mange nybyggede huse maler man også gipslofter direkte. Den eneste grund til at sætte filt på væggene er for at gøre disse stærkere ved stød og lign.,

/Lasse
Jo. Forankringsgrunderen er en slags lim der holder på alt støv og giver en bedre overflade til efterbehandling.

Af ren nysgerrighed, hvad skulle (udover det ekstra arbejde) tale imod at sætte filt op?
pilehave, ikke andet end ekstraarbejde Og så faren for at man laver noget der ser grimt ud (fordi man ikke gøre det ordentligt).

Og tak for info Lasse og pilehave
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja, forankringsgrunder/microdisperser skal der til, uanset om der skal males eller sættes filt op.

Og JA, køb den endelig ved Harald Nyborg, - den er meget billigere og virker fint.
Hvordan er det nemmest at fordele det på væggen? Mindes at have læst nogle har brugt en forstøverflaske - er det nemmere? Eller skal jeg rulle det på? Gode tips modtages gerne
Skrevet af phpgeek på 27 jul 2012 08:56
Hvordan er det nemmest at fordele det på væggen? Mindes at have læst nogle har brugt en forstøverflaske - er det nemmere? Eller skal jeg rulle det på? Gode tips modtages gerne

Jeg ruller det bare på, det sjasker lidt, så pas på det der ikke skal have...

Forstøverflaske er vist kun hvis du har MEGET lille areal.

Alternativet kunne måske være en elektrisk malersprøjte.
Forstøver kan da godt bruges, men det skal jo bare sjaskes over, så en fornuftig rulle kan nemt bruges.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også