Beklædning af Kviste (Flunker)

Hej!

Jeg har to kviste med zink tag, zink beklædning på flunkerne, samt bly inddækning i bunden.

Men Flunkernes beklædning er ikke meget værd længere, dem der har lavet det har lavet det i et stort zink stykke, så det buler, og er sømmet fuldstændig i smadder langs kanten. Tydeligvis ikke lavet proffesionelt (eller for den sags skyld, særlig godt)

Jeg ville så få lavet ny beklædning på flunkerne, men det kan jeg godt se budgettet ikke lige er til.

Så nu står tankerne på at lave ny beklædning selv ud af zink, hvilket jeg føler mig forholdvis habil í efter at have læst en del om det. jeg ved hvertfalt under alle omstændighedder, at resultatet vil være en klar forbedring i forhold til det der er nu.
 
Men!

Jeg har jo set nogle flunker med træbeklædning, og dette tiltrækker mig lidt mere. Dels fordi det virker noget nemmere, og fordi det også virker billigere.

Synes dog ikke jeg kan finde meget om det. Så fremgangsmåden er jeg lidt i tvivl om. er der Zinkbeklædning indenunder træet? - Hvad skal man eventuelt smøre på flunken, før man beklæder den med træ? hvilket træ skal man bruge?

Hvis nogle har erfaring, eller kan linke til lidt GDS læsning om emnet ville jeg være meget taknemmelig.

Lidt bonus info:

- Mine kviste er ikke dækket af min forsikring, og bliver det heller ikke forløbig, derfor er det irrelevant at min forsikring ikke dækker hvis jeg laver det selv.

- Der er under ingen omstændigheder råd til at få det gjort proffesionelt, så det er enten at lade det være som det er, eller forsøge at forbedre det. Og siden jeg føler mig habil nok til at kunne gøre det bedre, vil jeg forsøge.

Så kan vi holde svar og indlæg på sporet, istedet for at fordømme mit lille projekt, ville jeg være meget taknemmelig.

På forhånd tak!

Mvh.

Jack

 "Hov - Nå det ser man ikke"

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke prøve at skrive til brugeren "Petreababy" der selv har lavet zink på sine flunker:
http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/484

Måske er der nogle gode tips
Orv tak! - det prøver jeg da lige

 "Hov - Nå det ser man ikke"

hej

jeg har lavet 2 kviste hvor jeg skal beklæde flunker med zink.

syntes ikke rigtig jeg kan finde nogle velegnede lds løsninger hvor der er lodrette fals og ca 30-40 cm plade bredde.

havde kig på et system fra vmzinc som passede perfekt, men det er desværre udgået.

har også en fin kontakt til et firma som kan lave profiler efter mål, men det kræver jeg kan give den en tegning at lave ud fra.


hvad ende du med at gøre med dine flunker ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis