Monteringsklods til alu bundglasliste ?

Hej

Jeg skal til at skifte mine termo ruder ud med energi glas, men i den forbindelse kan jeg se at monterings klodserne til bundglaslisterne ikke kan genbruges. I stedet for at købe nye glaslister søger jeg et sted eller nogle der ved hvor jeg kan købe nogle nye monteringsklodser.
Vinduerne er fra Rationel og er fra 1987. (Jeg har skrevet til rationel selv, men det lader til at de er gået på sommerferie )

Har Vedhæftet er et par billeder:



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad fejler de gamle monteringsklodser?

Det var jo ikke så godt!

Så bliver du nok nødt til at købe nye vinduer!

Eller kan klodserne måske repareres - med klister - og lidt omhyggelighed.

Men mon dog ikke Rationel har et reservedelslager - det burde de ha' når de har solgt vinduer hvor ruden reelt ikke kan udskiftes uden ødelæggelser!
 
(Gad vist om klodserne måske er fremstillet af noget IKKE aldersbestandigt plast - som nedbrydes bare fordi det bliver gammel. Li'som vi andre).



Flemming.S

Det ligner til en forveksling dem der følger med Dafas' allu bundlister, men der kan måske være en variation i målene.

På de klodser jeg fik leveret var der en tunge som var beregnet til smig glas-falsen, men denne kunne bare brækkes af.

Jeg fik i-øvrigt en stor håndfuld da jeg havde håndværker i huset i anden anledning, så klodserne kan altså skaffes.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
de burde kunne købes i et velassorteret byggemarked. til en anden gang kan listerne demonteres ved at slå et fast slag med en lille hammer ca lodret ned på dem med en lang træklods sommellemstykke. slå en gang i hver side ca 10cm fra kanten.
ellers ring til den nærmeste vinduesproducent eller tømrer med værksted, og hør om du må købe en håndfuld.

Madssnedker
Jeg har spurgt i bauhuas og silvan uden held. desuden en lokal glarmester, han havde heller ikke noget det passede (Han havde mange forskellige typer!)

Indtil videre har jeg kun taget et af, men jeg har meget svært ved at se hvordan man skulle kunne få dem af ved at banke ned oven på ? De er jo netop klipset ned oppefra.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis