Er dette et telefonkabel?

Hej!

Jeg har fået at vide, at der i mit lejemål skulle stikke et telefonkabel uden stik ud af loftet. Det eneste jeg kan finde er dette - er det et telefonkabel?



TAK!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja. Den røde og den blå er der liv i. Hvis altså det er Mont. Rigtigt og forb. Er åben.
tak for svar! ...hvad er den gule så?
Det ligner mere stærkstrømsledninger 1,5¤ , telefonledninger er meget mere tynde , men det kan være at billedet snyder?..................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Den gole er et levn fra fortiden hvor den dels var jord men også blev brugt til et skifte funktion. Men de tider er nu forbi..
Der er ingen ben i at montere det stik. Køb et i Bauhaus, her er der også en lille plastikdisms til at skuppe ledninger ind med. Der skal ikke afisoleres, da det er skæreklemmer der er i stikdåsen. Når du kigger på dåsen og har de to lodrette og en foroven vandret skal du bruge de to der er lodret, altså paralelle. Der er ikke noget farligt i det og du dør ikke af at røre ved dem. Dog ligger der ca. 110 v 25 hz når nogen ringer til dig. Så det skal man lige være obs på.
hvis der ikke er noget tlf stik i lejligheden SKAL tdc ud og lave et monopolstik det må du ikke selv gøre derefter er det en anden sag
Ja, men som ledningerne hænger der, er det nu ikke usansynligt det er et MSP (monopolskillepunkt). Så mon ikke der sidder en dåse, stik eller en lille blå sag uden på huset, som så er et regne som MSP.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis