hjælp til terasse

hej

Jeg har overvejelser om at lægge en terasse på den en side af vores hus, hvor der er fald fra græsplæne mod muren. Det er jo ikke så godt.

Jeg tænker derfor på at lægge en smal terasse/gangsti langs husets mur og i den forbindelse få lavet fald væk fra huset. Spørgsmålene er:

1. Hvor langt ud bør terassen/stien gå fra husets mur  - er 2 m tilstrækkeligt - i forhold til faldet væk fra huset?

2. skal jeg anvende både anvende stabilgrus og afretningssand eller er sidstnævnte tilstrækkelig?

3. Jeg vil gerne være sikker på at jeg få fjernet faldet mod husmuren - bør jeg gøre yderligere for at fjerne faldet eller er de to meter fliser fald væk fra husmuren ok?

pft. til alle med input:-) 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøver ikke bruge fliser til at lave fald rundt om huset, men de kan sagtens bruges. ja en 15cm stabil, som er komprimeret godt, også 2-3cm ligge grus som ikke komprimeres. så ligges fliserne, og fugesand fejes i, og der komprimeres igen. Samme fremgangs måde til selve terassen.

fald, bør være mindst 1% (1cm pr meter)
Du kan lade din sti gå så langt ud du ønsker, men som en gangsti vil jeg mene 2 meter skal være max, ellers får du snart lavet dig en terrasse.

Går ikke ud fra at faldet på græsplænen ind mod huset kan ændres?
(Hæve niveauet inde ved husmuren for at udligne faldet mod huset, eller grave jord/græs af ude i plænen for at vatter det ud?)

En flisebelægning skal minimum have en fald på 10 promille (1 cm fald pr. meter), men der er jo ingen der siger du ikk må hæve den til 20 eller 25 promille.
Man siger max 40 promille ved gangarealer og max 25 promille ved sidearealer for at tage hensyn til side og gang komfort.

Hvis der ikke kommer anden trafik på den sti end en plæneklipper og grill ville jeg droppe stabilgruset og nøjes med 15 cm komprimeret sand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis