Bygning af garage / værksted.

Hej :-)
Har tidligere fået udmærkede råd og vejledning her på siden, så vil lige kaste mit projekt ud til kommentarer med hensyn til opbygning og dimensioner af træ.

Grunden: Ja, den har været vendt i dette forum, og valget blev så at støbe fundament og fast gulv med iso, rionet o.s.v.

Garagen skal være 4 x 8 m.

Oven på de legablokke jeg sætter i den våde beton tænker jeg at lægge en fodrem i trykket træ i dim. 50x100 mm. Denne rem er selvsagt hele vejen rundt. I hjørnerne tænkes placeret en bom i hvert hjørne på 100x100 mm. Billigste, så ikke nødvendigvis trykimp.

På den lange side tænkes også placeret en bum midt i længen, så der er 4 m. mellem de tykke bomme.

Resten af "siderne" placeres reglar med 60 cm mellem. Disse i dim. 50 x 100 mm. I forsiden skal selvfølgelig være huk til en port. Denne laves også med 100x 100 mm bomme.

Øverst lægges en toprem på 50x100 mm. Herpå stables spær med en afstand emllem spærene på 1 m. Kloge har sagt det skal være T1 spærtræ. Er dette korrekt eller kan der bruges reglar.? Dim på spær vil også være 50x100 mm.

På spær lægges vandrette lægter hvorpå skrues metalplader, som ikke vejer det store. Muligt der skal lægges en tynd finerplade under?

Indefra vil der blive lavet loft lige under spær, og lagt et lag rockwool oven på. Væge skal også isoleres.

Udvendigt beklædes med vindpap og herefter beklædningsbrædder. Kan disse sømmes på med sømpistol uden søm ruster og bræder vrider?

Ja det var en mundfuld, men håber på feedbak og evt. gode ideer modtages med tak.

mvh Lassen


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der har været masser af tråde om garager og skure på det seneste. Dvs. sige 2 uger.

Bygget efter samme princip som du påtænker.

Ku' du måske bruge nogle af dem som udgangspunkt? :o)
Tak for info... Det var jeg så ikke klar over, så et rigtigt godt råd...

Mvh Johnny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis