30 knallert begrænsning

Hej

så kom der en 30 knallert i huset igen. bare til at køre på indimellem for sjov. 

det er denne her vga digita fra thansen, jeg fik for en billig penge.

jeg har taget skiven, sænket nålen en hak, og dyset den lidt op.

mig og min nabo vil gerne have bare lidt mere ud af den, og derfor kommer der om lidt en ubegrænset CDI på den ( http://www.speedline.dk/da/scooter/cdi-naraku-nk390-20/  )

det skulle ordne omdrejningerne.

men har fået en god tilbud på både den cdi og så den her udstødning : http://www.speedline.dk/da/scooter/...f94-16620/ 

er der nogen der har erfaring med den udstødning ? - er den overhovedet værd at smide penge efter ? - eller giver den kun 2-3+ km/t ?

Ved godt den er ulovlig på offentlig vej, men vi kører altså kun ganske små ture, helt ude på landet. (Ingen undskyldning - ved det godt- men alligevel )




Hej så kom der en 30 knallert i huset igen.... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja lidt sjov skal man da have.
kørte selv gilera runner en del år, 95 km/t klarede den.

Hvad nu:
jamen det var motoren, hvad så med udseendet ?
lav om på plast delene, mal den osv.

Nitro anlæg ? eller NitroMethan som det vist så fint hedder, det er det der blandes i methanol når man gør i modelmotore,
samt det man bruger i topfuel dragstere.
det behøver man ikke noget anlæg til, det blandet i tanken. meeen nu ikke noget jeg vil anbefale hvis du er glad for din motor.
Det har den trælse egenskab at det kan opløse olie (det er bla grunden til modelbiler osv kører med ca 20% olie)
en anden ulempe ved nitro er prisen. det er en del år siden jeg købte det, men rent kostede det 1000kr/L

Men en anden ting kunne jo være total optimering af motorens dele.
fræse plejlstangen ned til minimum, krumtappen lige så. ballancere delene osv osv.

Mvh
Martin


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Hej martin
har 2 sæt skjolde til den 1 original med sæde også styling sæt med sæde .greb, tank olie dæksel.
bolte i samme farve som stafering.special spejle. udstødning. så det er gjort også
og er som sådan tilfreds med farten men tænkte nitro til sjov når jeg skal afsted 3-5km i en h fart
da det vil være surt at de tager delene .
ikke at jeg køre for stærkt generelt men når iveren tager over
eller tror jeg heller ikke motoren holder længe den tager let 12000 omdr
Hygge
Personligt syntes jeg det sjove er at tage de dele (skjolde) der er der, og så modelere dem om, lige så med bilen der
snart står for tur herhjemme :-D

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 når jeg dyser om køber jeg 10 stk.str 60 og op med 5=65-70-75 osv så nålen ja .sæt den i no 2 fra top power luftfilter eller ud med wattet i dit luft filter den får ik luft nok sidst luft skruen spænd helt og så 1.5 omg tilbage så har du garanteret den men tror ikke dysen er rigtig 75-80 er nok mere korrekt.
pas på med at køre hvis den 4 takter du ødelægger motoren
Hyg dig
Hej igen Martin
bygger du i glasfiber selv der hjemme?
jeg harkvæstet min fullkåbe til min Kawa.og vil godt prøve at lave min
egen er tømre uddannet og dre må jo skolle laves en skabalon
1/4 Kåbe + 2 sider og Finne el bund.Beslag laver jeg i rustfri el alu.
alt efter om det kan holde til vibrationerne

Mvh.Henrik Aarhus
Annonce
Hej Henrik

Jeg arbejder med stortset alle materialer, også glasfiber indimellem.
Har du stadig den kåbe der blev kvæstet ?

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Hey
Ja har den men ville godt have nyt look den jeg har er samme som 1st Ninja modellerel 750 900og 1100 GPZ Kawazakier køre med.
Du har vel ikke tilfældigvis jern drejebænk el cncmaskine
skal lave motor Dæksel i aluminium venstre side tør bag dækslet det er strøm siden.
kant 2 cm(dyb) rund 12.5cm(Radios) har svært ved at finde det originalt ude a production
siger ryberg(Kawa værksted i Thorsø.
men der er meget man ka bruge en drejebenk til har bare ik plads umiddelbart

Henrik
jeg har en lille drejebænk jo, desværre ingen cnc endnu
problemet som jeg ser det når jeg googler cyklen, er at der skal bruges en fræser for at lave det dæksel.

Ang kåben, der kan man jo lave en træ model (fyld) hvor der sidder beslag osv i, smide en gang pu skum på den, og så forme den som den skal være.
Derefter lægge glasfiber på :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
jeg kiggede lige lidt rundt. komplet kåbe fås fra ca 725$ fra ny. billigere med brugte på eaby :-D

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
vis lige dyret når den står færdig.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis