Parkeringsbøde

Hej 
Jeg har lige fået en parkeringsbøde...ØV. Årsagen var at jeg ikke havde placeret p-billetten synligt i forruden. Hvilket jeg dog husker at jeg gjorde, jeg må dog erkende at jeg ikke tjekkede efter jeg lukkede døren. For da jeg satte mig ind i bilen lå den på gulvet! Så der må være kommet et vindpust og blæst den ned. Parkeringsbilletten er dannet på basis af mit dankort, så man ved at det er mit og ikke en anden tilfældig parkerets bil. 

Da jeg ringede til Parkeringskontrol Nord sagde de dog, at afgift var korrekt pålagt og der ikke var nogen at gøre i forhold til annullering. Hold da op! 

Kan det virkelig passe at systemet skal været så stift?

Mvh
Christoffer
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
stuf99

Ja systemet er en kende stift, og brand ærgerligt at skulle betale godt 500 kr.

Når du har fundet din billet på gulvet, kan parkerings vagten vel ikke gøre andet, når der højt og tydeligt på billetten står at denne skal anbringes tydeligt synligt bag forruden, & din billet er desværre faldet på gulvet, måske da du lukkede døren.

Måske du har en pointe ved at du kunne bevise ved at fremlægge en udskrift fra din bank, men parkering nord & andre, kunne hvis de skulle kontrollere bankudskrifter i tvivls tilfælde måske drukne i arbejde " dårlig service kunne man måske godt sige" når den mulighed ikke eksisterer.

Noget tyder på at parkerings-vagt firmaer har hånds og hals-ret, og er som sådan hævet over al sund fornuft.

Har i fjernsynet set flere eksempler på uforståelig afgjorte sager.
(personer som aldrig har været  adressen osv. som kunne bevises) men der har vi problemet igen, med meget stort administrativt arbejde.

(Hertil skal siges at det ikke er parkeringsvagten jeg er ude efter, de passer jo bare deres arbejde, som så mange andre, & har nogle regler at rette sig efter)




Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Du kan få en plasticdims med selvklæbende tape på til 10 kr. der kan holde parkeringsbilletten.
Måske du har en pointe ved at du kunne bevise ved at fremlægge en udskrift fra din bank, men parkering nord & andre, kunne hvis de skulle kontrollere bankudskrifter i tvivls tilfælde måske drukne i arbejde " dårlig service kunne man måske godt sige" når den mulighed ikke eksisterer.

Hvordan kan man bevise at den købte P billet er brugt i den den aktuelle bil, den kan lige så godt have været brugt i konens bil.

Du har ikke kontrolleret at billetten lå synligt, så det er udelukkende din skyld, betal og glem det hurtigst muligt.

De fandt engang frem til, vist nok i "kontant", at en p-billet godt måtte ligge på forsædet af bilen og endda også på gulvet, blot den var synlig fra en af forruderne !!!

Så hvis du kan finde de rigtige pargraffer m.m så kunne du nok godt slippe.

men som allerede sagt, så skynd dig at glem den.. vi kender alle følsen - den er skide træls !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
På de fleste P-billetter står at de skal ligge synligt i forruden, så er det egentlig lige meget hvad en tilfældig TV udsendelse siger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis