Havetraktor startproblemer

Min MTD med 13 hk B&S intek motor vil ikke starte.
Kørte i sidste uge.
Når jeg drejer nøglen lyder der et tik, og hvis jeg holder nøglen aktiveret tikker det løs,men starteren kører ikke.
Har nogen mon et kvalificeret forslag til hvad der er galt, samt hvad der evt. kan gøres ved det?
Batteriet er nyt og opladet.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, Det lyder som om det er dit starter relæ der er færdigt.
Sæt et nyt på, og du er kørende igen.

mvh jonathan


Tak for svaret. Tænkte selv noget i den retning.
Er ikke specielt kyndig i motorer, så hvor sidder relæet? På selve starteren?
Skal relæet passe til motoren, eller er det nærmest universal?
Relæet sidder ikke på starteren, du kan følge ledningen fra starteren hen til relæet. Relæet sidder der to store ledninger på, en fra starteren og en fra batteriet, også sidder den en eller to små ledninger til at aktivere relæet.
Relæet skal bare passe til en havetraktor.
Der er to her:
En med 3 poler: http://www.lytek.dk/shop/startrelae-21-pol-1984p.html
En med 4 poler: http://www.lytek.dk/shop/startrelae-22-pol-857p.html

mvh jonathan


Tak Jonathan.
Kan godt finde relæet på min anden havtraktor, men der ertilsyneladende ikke noget på den aktuelle.
Jeg tror, det er fordi relæet er indbygget i starteren? Kan det så repareres/udskiftes, eller er det en helt ny - noget dyrere - starter, som er løsningen?
vh Benny
Hm, det lyder underligt. Har aldrig set dem indbygget i starteren.
Har du mulighed for at tage et billede?

mvh jonathan


Annonce
Det hele sidder lidt utilgængeligt og kablerne er pakket ind i en beskyttelseskappe, så de er vanskelige at følge.
Jeg har ikke tid lige nu og de næste par dage, men så går jeg i gang med værktøjet for at finde relæet.
Men foreløbig tak for hjælpen.
vh Benny
PS: Det med et indbygget relæ var en bemærkning jeg så i forbindelse med mine søgninger omkring problemet.
Okay, ja, det kan godt være besværligt at finde tingende når det hele er pakket ind i plastik.

mvh jonathan


Hej

Har du mulighed for at tørne motoren manuelt. Hvis du har, så prøv det. Grunden er at motoren kan være stoppet sådan at når starteren vil i indgreb, så rammer den en tand på startkransen. Der er sikkert nogle der vil mene at jeg er småtosset, men jeg har sejlet med skibe hvor der lå 106 Hk. Volvo motorer i som lysmaskiner og en gang imellem var jeg ude for ovennævnte problem. Det er ikke sikkert at det er der fejlen er, men det er billigt at prøve.

Mvh Finn
Jeg har haft samme problem men da det var et tørbatteri der var monteret kunne det ikke lades op med en almindelig lader.Jeg købte et nyt batteri og vupti den startede.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis