Tilslutning af afløb til vask

Hej

Jeg er igang med tilslutning af afløb til mit nye vask og er i tvivl  om hvad punkterne G og F er på markeret med cirkel er på den vedlagte billede.
Jeg skal også have tilsluttet afløb til opvaske maskinen, skal der købes noget ekstra til det.



Tak på forhånd.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen kloge hoveder som kan komme med input.
Tjae mit bud er at det er en ventil der sidder i bøjningen. I gamle dage var der en gummi prop i en kæde til vasken, så man kunne fylde den med vand uden det løb ud.

Her er der en betjenings knap og et kabel til en ventil istedet. Har set nogen vaske med sådan en dreje knap ved siden af vandhanen. Man kan sikkert købe rør, omløbere osv. i et byggemarked som kan erstatte, hvis man ikke lige er til ventil med drejeknap løsningen.
Det er nemlig det, det er.. en kabelpåvirket ventil med drejegreb. Følger det ikke med til din vask?

Til opvaskemaskinen skal du bruge en rørindsats med studs for tilslutning af afløbsslange fra opvaskemaskinen. Det har du ikke på dine billeder.

Elektronikteknikeren
Hvis de viste dele fulgte med vasken, er der så ikke et extra hul, i vasken, til løft op knappen.
(Og evt et til sæbedispenser)
Hvis der ikke er vandlås længere fremme i systemet, skal du have sådan en, og der følger studs med, til opvaskemaskinens afløb.
mvh jens
Ja-e det ser ud til du skal ud og købe en vandlås med tilslutning til opvaskemaskine. Den skal du skrue på ved omløber A.
Du skal kun lukke ventilen i det tilfælde du skal fylde og bevare vandet i vasken. Når opvaskemaskinen lukker vand ud kommer der højst sandsynligt et bøvs fra afløbet i vasken.
Jeg har noget lignende, dog uden løft op ventil.
Hvis du plasere opvaskeren tilløb, lidt væk fra vaskens afløb, er der mindre risiko for at den bøbser i vasken.
På min vandlås er opvaskerens tilgang, ført nedaf, og der er en kontraklap, så vand fra vasken ikke løber ned i opvaskeren.
mvh jens

Tak for inputtet alle sammen, det var pædagogisk.

Jeg mangler dog stadig væk svar på hvad makerede hul på vedlagt tegning skal anvendes til hvis man ikke har noget plads til en sæbe-dispenser.

Skal man ikke have lukket det hul med et eller andet da vandet ellers vil sive ud.

Endvidere nogen som har erfaring med vandlås fra Silvan eller Bauhause, er det kvalitet som holder.
De følger ikke med vasken, derfor i tvivl om hvad det skal bruges til.
Det extra hul er vel til løft op ventilen, og måske er den ikke tæt, hvis ventilmekanismen ikke monteres.

Jeg tror det er ligegyldig hvor du køber din vandlås, det er vist det samme plastskrammel.
Jeg købte min i XL.....

mvh jens
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis