Svendborg Gl. trafikhavn

Var på sejltur i Sy'fynske og blæste inde i Svendborg med 2 overnatninger til følge.
Straks man ankommer vrides armen om på ryggen og ivrige hænder fisker i lommerne:

34 fod kr. 180 pr. nat
5 minutters vand fra broens ferkkvandsforsyning kr. 5
El hvor man minimum skal aftage 4 KW kr. 15
Handicap baderum kr. 2 pr. minut
Dertil en masse besvær med billetautomaterne til havnekortet.

Havnens personale var venligt  og vejledende og det skal siges, at faciliteterne var fuldt opdaterede.
Altså bortset fra vejret
Rivertøsen 2012

RSG

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En anden gang skulle du søge hen til Lystbådehavnen og tjekke om der ikke er en ledig plads. Prisen for pladsen er nok det samme, men vand er så vidt jeg ved stadig noget man tager som en selvfølge. Der er længere til bad og wc der befinder sig bag kiosken, og så får du en gratis rulle tur, hvergang en af færgerne sejler forbi da de ikke altid overholder den fart de må sejle med i den del sundet.
Hi "Håndværkeren"
 Du har så evig ret, men "skraptajnen" ombord giorde overenskomstmæssige krav på landlov - tæt på city. Så jeg røg lige i luxusfælden.

RSG

Hvad er "Svendborg gammel Trafikhavn"??

Der er Svendborg Nordre havn og Sønder Havn.

Svendborg Nordre havn har lige fået nyt havnkontor med toiletter og bad, som ligger i selv havnebassinget. Der er renoveret og nybygget ret meget..

Jeg kender ikke priserne rundt omkring på en 34 fod... Men alt det andet lyder som i mange andre havne... Jeg oplevede det for ca. 5 år siden i Lohals - og havde den samme fornemmelse da jeg købte el på broen..
Det kostede mig 10 kr at bade (hurtigt)

Jeg sejler en del i det Sydfynske, og når man får en sludder med havnefogederne høre man det samme igen og igen, nemlig at der gennem de sidste år blevet flere og flere der smutter uden at betale... Typisk er det store og dyre både.

Andre laver det nummer at de kommer efter klokken 21 - bruger vand og el - og sejler igen klokken 06.. Hvis havnefogden går en tur klokken 22 får han så mange undskylderninger om hvorfor de ikke lige har betalt endnu.

Jeg har hørt om havne hvor man låser både fast til kajen indtil der er betalt...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis