Vaskemaskine på badeværelset?

Jeg påtænker at købe en vaskemaskine til at have på mit badeværelse, men hvordan gør jeg det? Det er et alm. afløb v brusekabinen, hvor jeg påtænker at den skal stå. Jeg laver en plade med hjul på, hvor jeg stiller vaskemaskinen på, så den kan rulles frem og tilbage når vi skal i bad.
Men hvad med strømmen? - hvordan gør jeg det??
Mvh
Lena

Lena Gitte Andersen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vaskemaskinen kommer som regel med stikprop på til 230V. Så det er bare at sætte den i stikkontakten og så kører den.

Som regel er vaskemaskiner laver med det beskyttelsessystem man kalder Class I (grundisolation + beskyttelsesjordet metalkapsling). Som regel leveres de med en stikprop der er kompatibel med flere slags stikkontakter, bare ikke den danske. Den passer i og maskinen vil køre. Men der vil ikke være forbindelse til beskyttelsesjorden og maskine vil ikke være "førstefejlssikker". Så stikproppen skal udskiftes til en dansk.

Hvis du ikke har en stikkontakt i nærheden og alligevel skal have en elektriker til at sætte en ny op, så kan du overveje at få monteret en der passer til de stikpropper som vaskemaskinen leveres med. For ikke så lang tid siden, er visse varianter af "Schuko-stikkontakterne" blevet tilladt i Danmark. Så sig bare til din elektriker, at det er sådan een du vil have op. "Schuko" er godt nok et fabrikat og det behøver selvfølgelig ikke at være fra dem. Men der er bare flest der ved hvad man snakker om, når man kalder dem for "Schuko".
Sådan en maskine ryster en del, når den centrifugerer. Er du sikker på,at en plade med hjul er nogen god ide? Det skal som minimum være låsbare hjul, men du risikerer, at den bevæger sig rundt, når der centrifugeres.

Afløbsslangen kan ikke bare ligge på gulvet til gulvafløbet. Normalt skal den min. 60 cm over gulv - se evt. i brugervejledningen i den maskine du påtænker at købe. Ofte følger der en bøjning med, så den f.eks. kan hænges på kanten af en håndvask.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis