nogen der har erfaring med Länsman lænsepumpe?

Hej alle
Jeg overvejer at købe en  Länsman lænsepumpe til min Faaborg 17, da jeg ikke har noget batteri i den, kunne denne pumpe være en mulighed for at holde den fri for vand.
Er der nogen der har prøvet den, og virker den som den skal?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke nogen, men kan sælge dem for 275 + porto

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skriv lige, når du har lidt erfaring . Jeg har10 mere.  De er også egnede til at montere mellem båd og slæbejolle.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det må være positivt at der aldrig har været noget der skriver at de IKKE virker..

Det eneste minus er, hvis man ligger i en meget rolig klasse A havn..båden skal jo vippe lidt ind i mellem..

Og så kan jeg forestille mig at den virker bedst hvis man sætter den på den side af båden der vender mest mod vest (hvor vinden oftes kommer fra)

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er noget du har misforstået, båden skal IKKE vippe, bare drive lidt fra side til side eller frem og tilbage. Det eneste der kan ødelægge systemet er hvis man har fast fortøjning kombineret med selvstrammer ( trisse og vægtklodser ) . Hvis det blæser fra een side, skal båden jo også tilbage når vinden sløjer. De virker fint i Bogense. Men der skal holdes øje med skidtfilteret eller sætte yderligre filter på, når blade og andet skidt falder fra himlen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hvis nu fortøjningen i læsiden hænger slapt virker pumpen ikke... eller ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

der er en video, som viser lidt af sagen
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4vajQIhssoM

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har lidt erfaring med den. Jeg har en frit fortøjet 16 fods klinkopbygget træjolle til en pæl i en fjord. For det første syntes jeg at det er simpelthen verdens bedste system. Selvom den pumper langsomt, så er båden tom, selv efter de værste regnskyl. Før skulle båden næsten tilses mindst en gang om ugen, men efter denne fremragende pumpe er det overhovedet ikke nødvendigt. Dejligt. Og dog. Desværre holder pumpen ikke mere end én sæson, så nu har jeg haft 3 og det er det samme der går i stykker hver gang. Jeg håber snart de opdaterer den med nogle metalstykker, så den kan holde. For det er simpelt hen genialt. Jeg køber troligt en ny hvert år :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis