ZITA

Ja så kom skivet endelig i vandet, og selvfølgelig var der noget der var utæt ! Slange til afgang fra toilettet var simpelt hen umulig at spænde så fast at den ikke lækkede, så jeg snittede lige en spuns joggede et dobbelt lag gammel T-Shirts i hullet og gav spunsen et par dask, så var den tæt.Jeg har de gammeldags skydeventiler, og der har tydeligvis aldrig været lukket, for jeg kunne ikke lukke den helt af.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med det! Det er et smukt skib!

Hvor ligger hun? Du må kippe med flaget hvis du kommer i Lillehav.

Venlig hilsen

Jens

Måske et par billeder af skønheden


Jeg kan kun uploade denne tegning, de andre er for store.
Jeg fik masten på i går aftes, der var vinden flovet så meget på havnen at det var til at have med at gører, så nu skal der bare rigges sejl og alt det andet på, så skulle jeg kunne sejle.
Man sidder jo og har lyst til at svarer som du så tit selv gør..

Hvis ikke du gider at holde ventiler motioneret og slanger friske og tætte, så skulle du s.. kikke ha lov at eje en båd.
Køb en campingvogn, den synker ikke..


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 22 jul 2012 08:47
Man sidder jo og har lyst til at svarer som du så tit selv gør..

Hvis ikke du gider at holde ventiler motioneret og slanger friske og tætte, så skulle du s.. kikke ha lov at eje en båd.
Køb en campingvogn, den synker ikke..

Ja ja min ven spis lige brød til, jeg har lige købt båden i efter året så det er den tidligere ejer der ikke har motioneret ventiler og vedligeholdt slanger.
Et skræk eks. lænsepumpens slange er sammen sat af en afløbs slange fra en vaskemaskine et stykke plast slange med en mystisk dims der sidder på pumpe studsen og skvatter af når der kommer tryk på slangen. Så er der lige en stump galvaniseret jernrør og endelig et stykke armeret vinyl slange. Selvfølgelig skal det udskiftes til en hel armeret slange i et stykke, og så skal slangen sættes fast på pumpe studsen med et spændebånd.
Mange ting er tydeligvis lavet efter de for hånden værendes princip, eks. er der brugt forskellige skruer i samme del der er skruet fast. Lednings nettet er en ren ormegård, det virker som om at når noget nyt har skullet indstaleres, er der trukket ledninger til tingene, er noget fjernet sidder ledningerne bare og stritter.
Skulle jeg have lavet alle de ting, var jeg ikke kommet ud at sejle i år.

Jeg ved godt at det kan alle komme ud for.. også med en båd de selv har vedligeholdt godt og grundigt i mange...

Jeg læste og svarede bare med dine briller på....

og så god arbejdslyst med skuden.. og håber du får nogle gode timer i båden, nu hvor det endelig begynder at ligne lidt sommer..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis