Vinkælder under skur

Hej

Jeg vil høre om der er nogen som har erfaring eller ideer til hvordan man etablerer en vinkælder og efterfølgende bygge et skur op omkring.

Jeg har fået den ide at jeg pga. af mangelende kælder og loft vil  opbygge et nyt skur som skal isoleres og dette skur vil jeg gerne bygge ovenpå en vinkælder. 

Stedet hvor der allerede står et skur ligger mellem to husgavle. Der er en afstand på ca. 3.5m. Jeg have tænkt mig at grave et hul så de indre mål af kælderen skulle være 2m x 3m x 1.8m (BxLxH). Jeg vil gerne have en billig løsning og havde tænkt på fundablokke som jeg vil forsøge at gøre vandtætte - mangler ideer? Og kan det lade sig gøre? Jeg ville støbe gulvet. Hvoradn kan jeg få det til at være tæt? Og en sidste ting jeg vil få problemer med vil være loftet. Hvordan kan det laves?

Det skal nok nævnes at huset ligger i et område med meget leret og fugtig jord. Der findes dog flere tørre kældre i nabolaget.

Håber der er nogen som har ideer eller råd til hvordan jeg vil kunne etablere en vinkælder under et skur.

  

/Borkman
Hej Jeg vil høre om der er nogen som har... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Næh, nu må jeg opponere!!
Det meste vin har godt af at blive lagret, ikke så meget som før i tiden, men 2-5 år gør underværker.

Prøv at hælde en rødvin årg. 2011 op i et glas og se på farven op mod en lys væg. Så vil man se, at vinen er mere blå end rød.
Prøv så med helst den samme i årgang 2005 eller ældre, hvis det er en ordentlig vin >60-70 kr.

Er det blå og dermed umoden vin, får man ondt i maven og hovedet.


Med venlig hilsen
ktm

 

Ved jo godt det hedder lav-det-selv

men hvis man ser på udgifter og ricisi så må det da bedre kunne betale sig at smide et lille solcelle anlæg på taget og tilslutte et vin køleskab til dette

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af MLU på 19 jul 2012 17:09

men hvis man ser på udgifter og ricisi så må det da bedre kunne betale sig at smide et lille solcelle anlæg på taget og tilslutte et vin køleskab til dette

Også ser det da også  dekorativt ud, men sådan et vinskab i hjørnet...
Skrevet af Koludabyg på 19 jul 2012 17:12

Også ser det da også  dekorativt ud, men sådan et vinskab i hjørnet...

Ja der er da nogen der er flotte at have stående fremme...

Spørgsmålet er som om man kan lade vinen være i fred nu når den står fremme frem for den er gemt i en kælder..

jeg ved jeg ikke kunne

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis