hvordan skal vandlåsen vende???

hej alle

Jeg har umiddelbart nogle lidt specielle vandlåse i gulvafløbene i brusenicherne i vores nye hus - som jeg er i tvivl om hvordan skal vende!

Vandlåsen ser ud som på billederne - dvs. en dåse/skål og et slags rør, hvor der sidder en tætningsring.

Normalt vil jeg mene at vandlåsens dåse/hætte skal vende nedad (som et skål). Da vi overtager hus vender de dog på hovedet - som et "u" der er vendt om! (dvs. vender som på billede)

Efter omsider at have fået dem op nede fra afløbet vender jeg dem dog om så de umiddelbart hænger på gummiringen i den øverste del af afkøbet umiddelbart under risten. Det virker imidlertid også en smule forkert!?

Jeg har så tilfældigvis en vvs-mand på besøg som umiddelbart mener, at vandlåsen faktisk skal vende på hovedet! Der står iøvrigt "OP" på dåsen/skålens "bund" (kan lige anes på billedet). Jeg er dog ikke synderlig tryg ved dette, da jeg har utroligt svært ved at få vandlåsene op når de er presset ned i afløbet på den måde.

Er der nogen der kender til en såden vandlåse og som afklare hvordan den faktisk skal vende?

pft.













Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal vende som du selv vender dem på det nederste billede. Meningen er jo at flappen på "hætten" skal vende op, så du kan hive fat i den, og trække skålen op, for at rengøre.
Det er intet mindre end korrekt.. Du tester den ved at sætte den i, og hælde lidt vand i. Forbliver der lidt vand i låsen, er den tæt, og fungerer.
Ok. Jamen tæt det er det:-) det er bare næsten umuligt at få den op igen efter lidt tid. Og synes alle andre vandlåse vender som et u og ikke "omvendt":-) Tak for svaret :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis de er rigtig trælse at få op, kunne du jo skifte dem ud til nogle andre. Jeg har før haft noget i stil med denne: http://www.lavprisvvs.dk/shop/maxiflex-indsatsvandlaas-210949p.html Den var i hvertfald nem at tage op.
Annonce
der er en lille fif er at du laver en "vandlås optrækker"
af noget rundjern.bare en Ø 5mm. og bøj den til en stor "U" og bøj enderne
til små "kroge" og samler "benene" og stikker i vandlåsen og slip "benene"
så "krogene" kan tage fat og træk op. efter du har taget "hætten" op.! 

Hvorfor vil du have andet end den øverste del op?  

Hej. Har selv sådan en og det fine er at den også fanger hår og andet så bare opad med hætten

 varmetossen

Hej

Tak for alle svarene. Og de gode ideer. Jeg vil montere en trækkrog så den bliver lidt nemmere at få op!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Klaus.

Rart at høre at nogle har samme model. Har virkelig haft svært ved at finde noget om den.

Jeg antager at du mener at først presses rør ned i afløbet og derefter putter man skålen på så den nærmest vender som et omvendt u.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis