Bedste lås fra T Hansen?

Ja så blev ham Albinoen 45 år og fejrede midtvejskrisen ved at blive motoriseret igen.

Og selv om den nyindkøbte 30-scooter ikke er verdens dyreste, vil jeg jo gerne beholde den et par år - noget, man her i Ishøj ikke skal regne med, hvis man blot benytter den indbyggede ratlås.

Så jeg skal en smut i T Hansen, men hvad er egentlig bedst? Bøjle, kæde, skivebremselås? Sidstnævnte er jo fristende, da den næsten intet fylder i bagageboksen, men er den noget værd?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En ordentlig skivebremse lås er guld værd, de fleste mc ejere sværger til den form for lås, jeg vil dog mene at en knallert er så let at den der syntes du ikke har brug for den kan løfte den og trille den væk på baghjulet. Men det er en god sikring når du lige er en tur nede ved skivet eller ude at handle. Og så en kraftig virelås af den type hvor der er dobbelt lag ruller omkring viren, de bevirker at den ikke kan skæres over med en nedstryger og den er for tyk til en boltsaks. Men den er et skrummel at kører rundt med, men du har vel plads under sædet.

Og så tillykke med føzdauen, Knægt
Jeg ved ikke om denne her er den bedste, men det er den jeg bruger og har brugt i nogle år nu.

Den er fin kraftig, og kan ikke bare uden videre brydes op. Desuden syntes jeg noget af det bedste ved den er at den er så lang at den kan nå rundt om diverse ting Feks en lygtepæl.


http://www.thansen.dk/product.asp?c=7282178315&n=1388158446&pn=1758396491

R. C. Nielsen

i www.scootergrisen.dk der kan du læse om en kædelås der kan åbnes ved at
krænge plastikken af og trykke bolten ud med bare næver.
den bolt der holder den ene ende af kæden til låsen.!
men jeg hville holde på afstand af thansen låse. (kædelås)
men skivebremselås er god og kan ligge i en lomme.
og er lættere end kædelåsen.

er scooteren også købt i thansen.!
Nej scooteren er købt hos en halv-privat mekaniker, men det er vistnok en T. Hansen model - en Giantco Spartan fra 2009



Jeg hælder også mest til en skivelås, men hvis nu erfaringerne herinde sagde, at tyvene så bare sparkede skiven i smadder, ville jeg nok overveje noget mere brutalt låseværk.

Til hverdag står den i en aflåst gårdhave med en højrøstet, firbenet alarm lige i nærheden, så det er mest til indkøb og lignende.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

hvis jeg skal købe kædelås skal det være en af der hedder abus granit.?
som er svære at bide over med en stor boltsaks.!

og i www.scootergrisen.dk er der en lille historie om tyvens fortråkne værktøjer.
der bruges til opbrydning af låse.! (tyverisikring) den er lidt sjov at læse.


det er da en pæn scooter.
Annonce
Jeg tvivler på at det kan lade sig gøre at sparke en skivebremselås op, desuden kan du jo få en model der har en højrystet alarm inbygget, den giver dig 10 sekunder til at deaktivere den og ellers er den så følsom at man bare skal strejfe scooteren før den går igang.
håndværkeren.

hvis tyven forsøger at sparke bremseskivelås op.
men hvis den endelig er sparket op
så er hans ben slidt op til under knæet.!
Nej der kom lige noget helbred i vejen, så indtil videre nøjes jeg med en solid wirelås fra HN. 'Flødehornet' har nu heller ikke været langtidsparkeret udenfor vores aflåste gårdhave i længere tid end det tager at handle aftensmad.

Men jeg skal bestemt have anskaffet en skivelås.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

måske en fra abus. med anmelder vire.!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis