Bygge eget autoværksted

Hej LDS

Jeg og min kæreste er i gang med at tage det næste skridt i vores liv, og købe hus sammen.
Efter en del søgen har vi også fundet et hus som begge rigtig godt kan lide, og falder indenfor vores rammer.
Det eneste problem med huset, er at der ikke er nogen udbygninger med, som er egnet til et lille autoværksted til mig.
Derfor er planen lidt at jeg selv vil bygge et værksted, således at jeg også kan få det som jeg selv ønsker det.
Banken er også gået med til det, men kræver dog en nogenlunde estimering af udgifterne ved sådan et projekt, før vi kan starte selve boligkøbet
Jeg er MEGET grøn på dette område, og søger derfor hjælp herinde fra

Ønsket er:
-Værkstedets størrelse tænker jeg omkring de 70 kvm (plads til 2 lifte, 2 indgangs porte, nogle borde og blandet udstyr fra branchen og måske en vask.?)
-Støbt betongulv (med installation af varme, el og evt. vand.?)
-En opmuret ydervæg (regner med at købe nogle billige brugte mursten, og så vandskure eller kalke dem.? )
-Indervæggen (denne ved jeg ikke hvad skal laves af? noget billigt som passer lidt til stilen? forslag søges )
-Og så selvfølgelig et tag (Måske bølgeplader, så det passer til stuehuset. eller tegl?)

Jeg regner med at lave det meste selv med hjælp fra venner, så meget som nu er muligt. Opmuring af ydervæg, installation af el osv. er det jo nok bedst jeg bruger en fagmand


Er der nogen der kan være behjælpelige med nogle priser, tips, forbedringer osv. må i meget gerne skrive!

På forhånd mange tusinde tak.!

Med venlig hilsen
    Morten Olesen (rookie)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal du sikre dig at der kan gives byggetilladelse til projektet. Må din grund bebygges med de ekstra 70 m2 og er der andre ting som kan komme i vejen. Skal du tjene penge på arbejde udført i værkstedet eller er det til rent hobbybrug. Den slags finder du udaf ved at kontakte en byggesagkyndig som kan tegne og få dit projekt godkendt hos kommunen.
En forhånds snak med en sådan vil hurtigt kaste lys over om det kan lade sig gøre.

Siger han at det kan lade sig gøre - ville jeg kontakte et byggemarked, eller flere, og få en snak med en af deres konsulenter, de ved hvilke materialer, hvor meget du skal bruge af det og hvad de koster. Det er også her man får forhandlet sig til nogle 2 sifrede procent rabatter. Du skal huske at få lagt leje af diverse maskiner og arbejdsløn til beløbet når du går i banken.


Husk at undersøge om du må drive erhverv fra adressen, hvor der kommer kunder.

Jeg har selv et firma på min privatadresse, men jeg må ikke have "besøgende" på adressen i forbindelse med dette. Jeg tror det har noget med trafik, m.v. Her på vores vej at gøre og af hensyn til naboerne.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

En lift kræver en hvis højde, husk også det hvis du er i nærheden af skæl.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg ejer jo ikke grunden endnu. Så jeg kan jo ikke søge om tilladelse.
Men der er snak om et nedlagt landbrug med et godt stykke til naboer, og med en god del jord til, så det skulle ikke blive noget problem.

Men det jeg søger er egentlig priser på materialer og arbejdsløn. Da jeg jo dom nævnt skal bruge det til at ansøge om det egentlige lån, i min bank. Hun ville gerne have et overslag at give videre til kredit foreningen med hvad der skal laves, og hvad det skal koste.

Så jeg kan jo heller ikke bare tage kontakt til en byggesagkyndig.?
Et billigt hus kan vel bygges for ca. 10.000 kr. pr, m2
En garage er lidt billigere og når du selv kan lave noget, kan du vel regne med 7.000 kr. pr. m2 for en veludstyret garage med el, lys, trykluftsanlæg, fyr/varme, vand og kloakafløb.
70 m2 á 7000 = ca. 500.000 kr.

Du skal regne med, at det forhøjer ikke ejendommens handelsværdi med noget nævneværdigt, idet mange "standardmennesker" vil brække sig over en sådan bygning. Det er ikke mainstream og politisk korrekt!
Jeg har selv 200 m2 værksted og garager, som jeg regner med at skulle brænde af, den dag jeg vil forsøge at sælge ejendommen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
.... men du skubber lige 108"eren udenfor først?

 

109" !!

Med venlig hilsen
ktm

 

øøøøh - mente ikke du havde kofanger på foran?

 

Joh jo, den er fuldmonteret!! :-)
Det vil være imod regulativer for færdselssikkerhed at korte vognen af, og sikkert også politisk ukorrekt!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis