VANDVARMER beholder

Hej er ny her inde 

har lige et hurtig spørgsmål. bor til leje og har fundet ud af at vi bruger ALT for mange penge på strøm.

der er en gammel metro El-vandvarmer som er fra 1986 og på 35L har snakket med ham om vi ikke kunne få den skiftet. det ville han godt men det er til  

http://www.harald-nyborg.dk/p6352/v...r-carlsbad 

kan det betale sig? 
kan ikke rigtig finde noget nr på den Metro så kan ikke rigtig sige mere om den.

pfh tak



26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stor er familien, en 20 liters er rigeligt til to personer, så der er ingen grund til at holde mere vand varmt end højst nødvendigt. Men i længden er en gennemstrømnings vandvarmer det billigste, den bruger kun strøm når der tappes vand.
Hej Håndværker.

Tror ikke der er mange der kan nøjes med en 20 L til 2 personer så bliver det da
nogle meget korte bade.Har lige boet i en skurvogn (pga husrenovering) og der
blev der sat en 35L op og det var så lidt at vi ikke kunne gå to i bad i træk
så vi fik den skiftet til en 50 L.
Men når det er saft så sker der jo ikke noget ved at spare på vandet.

Hilsen Jan

Du skriver at i bruger for meget strøm og at vandvarmeren får skylden  , men hvor meget stand by har i kørende,  computer printer tv eltandbørste dvd musik osv osv , ved at slukke ved stikkontakten og ikke lade dvs ,ting stå stand by kan i spare op til  ca 30% i el. 
Der er ikke noget at spare ved at skifte vandvarmeren , det var dog en sejlivet vandvarmer, mere end 25 år gammel , de plejer ikke at holde mere end 10-15 år............    

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 18 jul 2012 08:21
Du skriver at i bruger for meget strøm og at vandvarmeren får skylden  , men hvor meget stand by har i kørende,  computer printer tv eltandbørste dvd musik osv osv , ved at slukke ved stikkontakten og ikke lade dvs ,ting stå stand by kan i spare op til  ca 30% i el. 
Der er ikke noget at spare ved at skifte vandvarmeren , det var dog en sejlivet vandvarmer, mere end 25 år gammel , de plejer ikke at holde mere end 10-15 år............    

vi er rigtig gode til at slukke for alt computer har de der afbryder nogen så når computer slukker, slukker alt som er sat i samme stik dåse helt. vi har el spare pære over det hele. tv ps3 dvd og sådan nogen ting slukker vi på kontakten om aften når vi går i seng. men stadig bruger vi 16-1700kr i mdr i strøm.

har læst et sted at når en el vandvamer var over 15år var det en rigtig gode ide at skifte den da de ikke var så godt isoleret. og der er ikke el varme på andet.
Annonce
Der er så også lige det at en så gammel vandvarmer har så meget kalk siddende på varme spiralen at den virkelig er dyr at bruge.
Derfor hælde jeg mest til den elektriske gennemstrømnings vand varmer, den er lidt dyrere i anskaffelse og bruger som regel meget el, men kun når der bruges varmt vand, den er u-tømmelig der vil altid være varmt vand. Også selvom i så var en familie på 12
I den sidste ende er den noget billigere at have end en almindelig vandvarmer der bruger el hele døgnet.
udelejer vil kun tilbyde den som jeg linker til og han har være med den i dag. så er det bare om det kan betale sig for mig at smide den op eller jeg skal be ham hente den igen
Uanset hvad, kan den nye naturligvis kun være billigere i strøm end den gamle. Og med sikkerhed meget hurtigere til at varme vandet op.

Jeg ville nok skifte den hvis jeg var dig

R. C. Nielsen

Skrevet af onkelroar på 18 jul 2012 10:57
Uanset hvad, kan den nye naturligvis kun være billigere i strøm end den gamle. Og med sikkerhed meget hurtigere til at varme vandet op.

Jeg ville nok skifte den hvis jeg var dig


mange tak det var det som jeg havde brug for at hore
Det var nok en god ide at afkalke vandvarmeren det ville nok give noget , 25-30 Kwh i døgnet for en familie på 4 er ikke oppe i det røde felt, har i el komfur med ovn + mikrobølgeovn vaskemaskine køleskab og fryser så er det vel meget normalt............. 

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis