hjælp til lampeudtag

Hej

Jeg har et par spørgsmål vedr. lampeudtag og loftdåser.

Jeg har nogle loftsdåser, der ser ud som på billedet. Loftdåsen sidder tæt til overkant af vores træloft. Huset er fra 2007.

Min spørgsmål er:
1. er det ok at loftdåsen sidder tæt til overkant af loft? Eller skal den føres til underkant af loft? Hvis ja, hvordan gøres dette?

2. Jeg kunne godt tænkte mig at få et lampeudtag på så lamper kan hænges noget pænere ok. Må man selv installere et lampeudtag på loftdåsen?


pft.



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Jeg har et par spørgsmål vedr. lampeudtag... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
fidji: Er du sikker angående gipsen? Betyder det så at på mine pudsede vægge hvor filten lapper ind over mine indmuringsdåser, skal jeg så have fat i en krave til indmuringsdåserne?...

cmortensen: som fudji ganske rigtigt siger behøver du ikke noget lampeudtag hvis lampen er en del af den faste installation. Det vil frit oversat sige at de lamper der er monteret således at I ikke tager dem med når I engang fraflytter (typisk udendørslamper, indbygningslamper mv.) ikke behøver et lampeudtag. Men de lamper der er monteret som eksempelvis den du har vist på billedet (dvs. en lampe fruen kan kræve skiftet efter eget godtbefindende) skal have et lampeudtag.
Ok super. Har netop fået en installatør til at sætte afstandsronge og lanpeudtag på:-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis