Materialer - hvor får man fat i det her?

Hej!

Jeg går snart i gang med et at de mest ambitiøse projekter jeg til dato er gået i kast med, nemlig at fremstille et ur fra bunden.

Tegningerne og ingeniørarbejdet bag, har jeg allerede, men jeg får brug for et par materialer som jeg ikke liiiige ved hvor jeg får fingre i, hvilket drejer sig om:

- Små jernkugler til justering af vægte og lodder
- Messingstænger, skiver og rør med forskellig diameter, herunder gerne med gevinder
- Magneter

Man kan naturligvis altid opsøge en gevindskærer om nødvendigt, men det ville være ret nice hvis der allerede findes messingstænger derude med gevinder og møtrikker som passer allerede.

Hvor finder man det her? Jeg tror hverken Silvan eller ’Onkel Harald’ har noget der minder om det her.

På forhånd tak for hjælpen!


'Tak for hjælpen!' plejer at være et godt udgangspunkt...
Hej! Jeg går snart i gang med et at de mest... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Messingrør op til 10mm i modelfly forretninger som IC Communikation, Head RC,  Model og hobby eller kigge i netbutikker om de har dem på lageret.
 
Magnetter: http://www.supermagnete.de/eng/inde...zAodalkAqQ
Jeg har handlet hos dem et par gange.

Mit ur ser sådan ud :-)


Skrevet af Wombathuffer på 17 jul 2012 18:06
Tak for tippet om messingstængerne fra modelskibet.dk - jeg tror jeg kigger lidt efter 'rundstok' på google og ser om jeg kan finde noget.

Det der med blyhagl er en djævelsk god idé! Jeg har slet ikke tænkt i de baner!

Flere gode idéer??

Du kan også finde små blylodder i en fiske butik, de findes i små æsker med mange forskellige størrelser..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis