montering af glas i gammel staldvindue.

Hej igen. jeg står og skal have monteret glas i et gammel staldvindue. som jeg har afmonteret alf glas i, og der efter slepet det ned og malet igen.
Jeg vil monter glasset igen med linoliekit, da jeg syntes det høre sig til på gamle staldvinduger og så kunne jeg godt tinke mig at prøve at bruge kit i steden for at bruge silikone.
Men jeg ville gerne have nogle fif til hvordan man bære sig ad for at få er flot resultat.
Jeg har forsøgt mig med et enkel vindue, men syntes ikke resultatet blev helt som jeg gerne ville have det, syntes ikke kitet ville klæbe ornlig til glas og ramme, når jeg trak spartlen over for at jevne fugen ud og trakke overskudende kit af, slap det så der blev hulder.

Er der nogen der har afaring som de vil dele med mig og andre her på siden så skriv dem endelig.
På forhånd tak

Med venlig hilsen Nicolai
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal huske at ælte kittet godt igennem, lyder lidt som om det er her problemet ligger.
tak for svaret selv om det ikke var til meget hjælp, syntes ikke det gjore den store forskeld. men nu er glasset sat i så må vi se om glasset ryger ind næste gang det blaser fra syd;-)
Det handler udelukkende om håndelag og kittens rette konsistens. nic1205

Endviderer hjælper det jo gevaldigt på kvaliteten om kitkniven er helt ren og glat!

Der er jo isat milioner af ruder med linolikit - så når du har øvet dig på et par hundrede ruder så skal det nok lykkes dig at få et pænt vindue. :o)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også