SCHEPPACH KAP&GERINGSSAV MSS8 (erfaring med mærket/saven)

Jeg står for at skulle bruge en kap geringssav til lidt småprojekter (skillevægge + legehus + lidt andet). Desværre er budgettet ikke helt til de 2500-3500 (eller mere) som en af disse koster i kvali mærkerne (dewalt og lignende).

Jeg har kigget på denne fra HN: SCHEPPACH KAP&GERINGSSAV MSS8 til 800 kr

Er der nogen der har erfaring med denne sav eller bare mærket ?

Det er som sagt til småprojekter så saven behøver ikke at have holdbarhed som professionelt værktøj, jeg er godt tilfreds med noget der kan holde til hobby brug. Vigtigts er at styret er stabilt og saven kan save præcist (gerne mere præcist end jeg kan klare med en håndsav ;-)

Er der ellers noget til under 1000 kr der er brugbart hvis ikke ovenstående er ?

På forhånd tak for hjælpen :-)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan tage der ud til hn. og hvis det er muligt. og rykke i dyret.!
der kan du sikkert mærke hvor slasket geringsandlægget.
med mindre at du stiller krav på stabilitet.
ellers er håndsaven bedre i denne samhæng. til prisen.

men hvis du skal bruge den her ug nu. så er det okay.
inden du "brænder" flere kronerne af. på noget ordenligt.?
aius

Da ingen andre har svaret (ferietid)

Til hobby brug vil den omtalte være udmærket, men er det mere nøjagtig heds krævende arbejder som f.eks. girekter som skal skæres på smig, er det måske ikke sagen, men det du skal/vil ha' lavet er den sikkert ok til pengene.

Kender ikke pågældende maskine og har ingen erfaring med mærket scheppach.

Du skal helt sikkert kontrolere vinkler ol. på den inden du tar' den i brug, for at få det bedst mulige resultat.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej.

Hvad med at købe en brugt?

Fandt lige en falke til 500 kr som ikke var meget brugt. Falke er efter min mening og erfaring et okay mærke til hobby brug

http://www.dba.dk/kap-og-geringssav-falke/id-84305729/

R. C. Nielsen

onkelroar.

falke den kan du købe i jem og fix. til 638kr.
og uden udtræk.!
Skrevet af hans2.hansen på 16 jul 2012 22:40
onkelroar.

falke den kan du købe i jem og fix. til 638kr.
og uden udtræk.!

Uanset prisen er det en fin sav til hobbybrug. Bare fordi den er købt i hjem og fix behøver det ikke nødvendigvis være noget lort. 

R. C. Nielsen

Annonce
Nej det behøves ikke være noget skidt - men rigtig meget taler for det.

Jeg & fix er gode til prisen. Og den er lav - og det samme er kvaliteten. Fin til at dele et stykke træ i to, men stil ikke krav og holdbarhed og præcision.
Jeg endte med at købe saven af mærket scheppach (model med udtræk). Jeg tog ned i butikken og ruskede godt og grundigt i ophæng og diverse andre dele. Alle dele virkede til at være solidt bygget uden slør og lignende. Vinkel måleren til smig skæring ser ud til at være nogenlunde præcis (skal lige have det testet i praksis men har målt lidt på den og det ser umiddelbart fornuftigt ud). Vinklen til kip er dog ubrugelig så her må jeg måle ud på anden vis. Det vigtigste var dog at saven er stabil i styret og kan fastgøres fornuftigt så vinklerne ikke ændrer sig efter jeg har indstillet saven.

Når jeg får afprøvet saven ordentligt i praksis kommer jeg nok med en lille opdatering så andre også kan bruge tråden til noget.

Tak for svar til alle :-)
Hej aius. Hvordan har bekendtskabet med saven været indtil nu. Er det en maskine du vil anbefale

Venlig hilsen!
Jeg har sådan en fætter - også fordi jeg ikke ville ofre en mindre formue på noget, som tilbringer det meste af tiden i skuret.

Har lavet flere opgaver med den - bl. en ny gavl på sommerhuset - det klarede den til UG.

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/567

Har haft fat i flere i den billige ende - og Sheppach er nok en af de bedre af dem - der er ingen slør i min og den er præcis nok til hobbybrug.

Den gavl lavede jeg sidste sommer - og den er ikke blevet brugt siden andet end til lidt småting - så en dyrere ville være spildte kroner - slidt op foreløbigt bliver den ikke



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis