Opstigende fugt

Vi har et rum som ligger i kælderhøjde og under vores veranda.

Der er cementgulv dernede.

Der er indgang udefra haven, og vi ville rigtig gerne bruge det til vores høns.
Det er meningen at der skal være grus på gulvet men nu har jeg prøvet at ligge et lille lag for at se hvordan gulvet reagerer.

Der kommer fugt op nedefra, så jeg ville høre hvordan vi evt. kunne stoppe det for gruset må helst ikke blive vådt.
Vi tænkte om man kunne lægge en gang flamingoplader og så et lag cement...
eller om der findes andre bedre og nemmere forslag.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor må gruset ikke blive vådt?

Hønsenes afføring gør vel gruset vådt alligevel?

Og når hønsene går ude går de jo på jorden - som osse er våd - når det regner ihvertfald! .o)

Og hvordan muger man egentlig ud i hønsehuset - skal gruset udskiftes fra tid til anden?



Du er ekstrem morsom Uldal, jeg er virkelig ved at dø af grin....men jeg foretrækker svar jeg kan bruge til noget.

Mht hønsene så har vi læst at der skal være tørt, og gruset skal såmænd også skiftes fra tid til anden.
Og deres hønsefiser fejer man sammen hver dag med en løvrive.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvor har du hørt dette ?

Normalt går høns da gladelig i halm og pladder, mine bedste forældre havde høns hele mit liv, og deres hønsgård var altså et mindre pladderhul, hvor der jævnligt blev strøet halm ud til hønsene, disse gik gladeligt rund i pladderet hele året rundt.

Vil du dog gerne tætne dit betondæk, kan dette jo evt. klares med en vådrumssikring, eller ved at lægge en membran ud.
Jeg ville lave et hævet trægulv (planker) uden isolering, som nemt kan skiftes, og med lidt god ventilation.

Men nu du skriver under verandanen. Sådanne et hønsehus, kan godt lugte en del.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Nu skal de kun bruge det til at sove og lægge æg i. Hele dagen er de ude og jeg syntes vi er gode til at rydde op efter dem.
Så ja, det lugter da lidt men ikke så slemt syntes jeg.
De har et træ hus lige i øjeblikket vi har købt til dem, men det er ikke varmt nok til vinteren


tak for svarene
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mht membran eller vådrumssikring så skulle det være det værste man kan gøre for hvis fugten ikke kan komme op gennem gulvet så går det ud i soklen og op i huset istedet...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
kære ven, det var for sjov. den lå lige til højrebenet. jeg har selv haft høns i mange år --- i et gammelt legehus. bunden er sk.. ligemeget. bare de har tørre redekasser og gerne en indgang der ligger højt. MEN du får hønselopper i hele hytten i løbet af nul komma fem!! Og stanken den bliver uudholdelig både på terrassen og i huset. HUSK at høns skal ud, så hvis du tror du kan lave en løsdriftstald naaaaaa

 

Hvis du har et hønsehus pt, hvorfor bygger du så ikke et nyt på samme sted. Så meget isolering behøver de ikke, blot det er rimelig tæt (ex. udluftning) og selvfølgelig tørt og rotte/rævesikkert, så kan de allerfleste alm. hønsefugle klare selv de lejlighedsvise strenge vinternætter.

Planlæg en uge iferien, hvor fuglene kan gå i et andet bur og får så sat et nyt op. Du kan jo starte med tag og indervægge, sætte fuglene tilbage og så ordne isoleringen og yderbeklædningen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det vi har er et vi købte færdiglavet.. så måske en go' ide..

Takker for svarene
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis