Start af mc

Hej alle

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Jawa 250 ccm. Da jeg hentede den startede ejeren den i første hug (kickstarter).
Nu hvor jeg har fragtet den hjem vil den ikke starte.
Hvad kan det være?
Jeg har prøvet følgende:
Skiftet benzin
Skiftet tændrør
Renset karburator

Kan der være noget sikkerheds agtigt noget, ligesom en havetraktor?
Ejeren er taget på ferie så jeg kan ikke ringe til ham.

Mvh Mikkel
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis støttebenet er nede så hville den ikke starte.
den tidlige ejer har sikkert startet den med støttebenet oppe.
det er et af muligehed.!
Har selv haft Jawa 250 ccm - blue style.

Må desværre sige at det er noget af det ringeste grej jeg nogen sinde har haft mellem hænderne.

Kunne stort set aldrig starte. Prøvede alt (komplet ny tænding, alt omkring cylinder og stempel, krumtap pakninger, ny karburator osv, osv og solgte til sidst lortet.
Er der choker på og bruger du den.. ?

Lugter den af benzin... sker der intet eller slår den en "prut" ????

Er den et cylindret, så skal du træde på kickstarter indtil der er begyndt at give modstand.. dvs at stempel er på vej i top og så træde til...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tillykke med maskinen, har du tjekket dødemandsknappen hvis der altså er sådan en og hvad er det for en Jawa ? En Blue Style er da på 350ccm så vidt jeg ved, hvis din er en 250ccm så er det da en af de gamle Perak´er, det er sgu en fin maskine..

Jeg ville tjekke følgende, i nævnte rækkefølge:

Er der strøm på batteriet ?
Er der gnist på tændrøret ?
Er tændrøret vådt når du skruer det ud efter at ha´ forsøgt at starte den ?
Er der kompression på motoren ?

Mvh. ame
Hej alle og tak for svar.

Efter at have studeret reg. attesten er det en CZ 250 sport, motoren er Jawa

@Hans: Det har jeg prøvet, det hjalp desværre ikke.
@Sømpistolen: Ejeren startede den i første hug, og jeg mærkede efter om om motoren var varm før han startede den, så den har ikke været "salgs startet"
@Grandoldman: Nej den har ikke choker, og ang. "prut" startede den meget kortvarigt da den hjem, men døde da jeg gav den lidt gas. Den er to cylindret.
@Ame: Ja til alle ting, bortset fra at batteriet er halvfladt, jeg har nu sat lader på. (Jeg havde ikke en 6V lader), Jeg troede heller ikke at der skulle være strøm på da det er med kickstarter?

Lidt info: Den er fra 1975, 246 ccm. har 25kW og må køre med sidevogn.

Mvh.
Mikkel



Annonce
Jeg tror ikke den får benzin

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så vil jeg gætte på det er dit batteri den er gal med, prøv igen når dit batteri er ladet op, måske er det stået af, det kunne nemt være tilfældet hvis din Jawa har stået stille i lang tid, prøv igen når du har et batteri der er på toppen..

Når nu du skriver den kørte fint indtil du kom hjem og slukkede den, så tror jeg ikke på at det er noget med benzintilførsel, jeg er sikker på det er elektrisk det der..
Hej igen

Nu har jeg fået den startet og kørt den varm. Men nu kan jeg ikke starte den igen jeg tror den drukner så vil lige tjekke svømmeren.

Ps. Er der nogen der ved om den skal have bly-erstatning?

Mvh.
Mikkel
Skrevet af ame på 16 jul 2012 20:07
zip

Når nu du skriver den kørte fint indtil du kom hjem og slukkede den, så tror jeg ikke på at det er noget med benzintilførsel, jeg er sikker på det er elektrisk det der..

Den er fragtet hjem, ikke kørt hjem.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Sorry, ja det havde jeg overset...

Hvad der så er galt er sgu svært at sige, men den burde være nogenlunde nem at fejlfinde på..
En ting ved jeg ihvertfald, den skal ikke ha´ blyerstatning det er jo en 2-takter..
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis