Hvem graver under mit hus??

jeg skulle lige rette et par sten foran huset, da jeg synes jorden er sunket lidt, løfter lidt i stenene, og ser så et dybt hul ned langs fundamentet..

tydeligt gravet er et dyr, men hvad for et dyr, og hvordan skal jeg stoppe det til så det ikke kan grave det igen, jeg kan ikke se mere end 60-70 cm under jorden, men jeg tror det går hele vejen ned under fundamentet (ca 90 cm nede).





26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjaa det regnede jeg faktisk også med, vi havde rotter alle steder da vi flyttede ind i huset for 3 år siden, i vandløsen i bryggers var vandet fordampet væk i de 5 md huset havde været tomt, og den vej ind kunne de komme til det hele, vi havde dem under køkkenskabene, på loftet, i bryggers, vi kunne høre dem kravle i væggene, men vi fik hurtigt fjernet det hele, . bortset fra under det indmurede badekar, der kan man stadig hører noget en gang imellem, men nu har jeg vist endelig fundet vejen ind..

hvordan skal jeg dække det så de ikke kan komme den vej ind igen, flydene cement kunne være en løsning men jeg har det ikke lige på mig
Hvis rotterne absolut vil ind - så graver de vel bare et nyt hul?

Tag fat i kommunen, rottebekæmpelse er en af de eneste ting, man kan få gratis.

mvh jens
Skrevet af Pizzabager på 14 jul 2012 12:36
tjaa det regnede jeg faktisk også med, vi havde rotter alle steder da vi flyttede ind i huset for 3 år siden, i vandløsen i bryggers var vandet fordampet væk i de 5 md huset havde været tomt, og den vej ind kunne de komme til det hele, vi havde dem under køkkenskabene, på loftet, i bryggers, vi kunne høre dem kravle i væggene, men vi fik hurtigt fjernet det hele, . bortset fra under det indmurede badekar, der kan man stadig hører noget en gang imellem, men nu har jeg vist endelig fundet vejen ind..

hvordan skal jeg dække det så de ikke kan komme den vej ind igen, flydene cement kunne være en løsning men jeg har det ikke lige på mig
Hvis du ser så sikre tegn på rotter, så skal du kontakte kommunen. For det kan jo også være at de er hos naboen etc.

Som rotteværn, vil jeg foreslå enten en 5-6 katte eller en terrier. :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Vi har 4 katte, så de tør nok ikke komme ind i huset, men vores katte er indekatte da vi bor lige op af jernbanen, og vi gider ikke miste en kat om ugen.

Ang. hullet kan jeg godt se det nytter nok ikke eget at fylde noget specielt i, de graver jo bare et nyt hul ved siden af, jeg må bare holde øje langs soklen..

Jeg kan godt ringe til kommunen, men gætter på at rottefængeren bare siger jeg skal fylde hullet igen.
Måske kan rottefængeren osse give noget generel vejledning i hvordan du skal bekæmpe rotteplagen!

Og som Je_ns skriver så har du et eller andet sted en forpligtigelse til at kontakte kommunen - li'som de har en forpligtigelse til at hjælpe dig.
Rottefængeren ligger gift ud, de har de stålkasser man sætter langs muren, samt noget pulver de drysser i rottehullerne, jeg har aldrig hørt dem forlanget at hullerne skulle dækkes til.
En ulempe ved gift er, at rotterne har det med at søge indendørs i varmen, når de får gift, og en død rotte stinker forfærdeligt, og i lang tid

Hvis du selv vil bekæmpe dem, så har jeg god erfaring, med at fange dem i fælder.
Min erfaring er at fuglefrø blanding, med solsikke-kerner er perfekt lokke mad.
Jeg har fanget mange på rotter på denne måde.
Fælderne skal lige stå en tid før rotterne tør "besøge" dem.

Ulempener jo så man selv skal dræbe dem, her har jeg brugt "dyde-dykning".
www.special-butikken.dk/site...;COID=4194


mvh jens
Jeg skal nok kontakte kommunen, men kan først gøre det mandag. dog slipper vi ikke af med rotter herude, der ligger en mark lige ved siden af, og har flere gange set dem løbe rundt over i kanten af marken. tæt på ligger også et stort vandbassin til kloakvand når det regner kraftigt, jeg gætter på der også kommer en flok rotter ud der når vi har haft kraftig regn. som vi lige har haft et par gange den sidste uge.
Jeg har stadig en rottefælde med gift, fra sidste gang rottefængeren var her. den har jeg sat der hvor hullet var, nu har jeg dækket det til, så må jeg se om det kommer igen.
dog tænkte jeg at hullet må være gravet inde fra huset, da der var ikke noget jord ved hullet udenfor, og jeg smed mindst 6-7 spadestik jord i og pressede det godt, så den/de rotte er nok blevet "fanget" i krybekælderen dengang vi flyttede ind og jeg stoppede alle huller langs gulvet til. hullet jeg lige har stoppet til kunne godt have været der i 3 år, der stod nogen store sten i vejen så jeg først kunne se hullet da jeg fjernede det..
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis