Hvem graver under mit hus??

jeg skulle lige rette et par sten foran huset, da jeg synes jorden er sunket lidt, løfter lidt i stenene, og ser så et dybt hul ned langs fundamentet..

tydeligt gravet er et dyr, men hvad for et dyr, og hvordan skal jeg stoppe det til så det ikke kan grave det igen, jeg kan ikke se mere end 60-70 cm under jorden, men jeg tror det går hele vejen ned under fundamentet (ca 90 cm nede).





jeg skulle lige rette et par sten foran huset, da... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bare for at være negativ:
Når hullet ser ud som det gør uden opgravet jord er den kommet op nedefra... Dvs. fra enten et kloakrør i brug eller et gammelt et der ikke er afblændet ordentligt.
Få fat i rottefængeren der kan lave røgprøve. Men forbered dig "psykisk" på et hul i et rør.

Rediger: Hvis rottemanden siger at du skal dække det til er han ikke sin titel værd! Har selv været rottemand... Og det der ligner et klassisk eksempel på kloakrotter der har lavet hul i røret og gravet sig op.
Vi har lige haft ringet til Rentokil. Det er dem der har opgaven med bekæmpelse af rotter her ihvertfald.

Han kom et par dage efter vi havde ringet. Og lagde gift i hullerne. Derefter gennemgik vi huset sammen, og fik diverse info af ham.

R. C. Nielsen

Og forresten er det din pligt at melde det hvis du har mistanke om rotter.

Og vi gav ingenting

R. C. Nielsen

... Og så k a n det være kaniner

 

@je_ns

Da jeg havde jeg rotte ved mit gamle hus sagde "rottemanden" fra daværende Hedegård, at rotten ville trække ude på marken!
Rotter der trækker!
Trækker de så ikke helst på gaden? :o)
Skrevet af Sitting Bull på 15 jul 2012 22:46
Rotter der trækker!
Trækker de så ikke helst på gaden? :o)

Kan være de har et "underground" bordel 

R. C. Nielsen

jeg kendte engang en mand. Han havde rotter på loftet! Han hed Oluf

 

Kan godt se humoren i de seneste indlæg.. men efterrsom rotter er en alvorlig plage vil jeg henstille til at holde sig til emnet.

Rottebekæmpelse er noget der ligger i komunalt regi og det betales af husejerne som et punkt på ejendomsskatten..
Det er vigtigt at få en skadedyrsbekæmper ud og lad ham/hende vurdere hvor og hvordan rotterne er kommet ind. Det klares sikkert med en røgprøve og så stilles der nok kasser op med passende gift og en senere opfølgning.

Men du må gerne følge op med fortællingen om hvad der sker i dit tilfælde.. så vived du er kommet godt igennem :-)

MVH Njord

MVH Njord
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis