Kildemoes problemer med gear

Hej.

Jeg har en ellers dejlig Kildemoes cykel, hvor der er opstået et problem.
Jeg fik skiftet kæde og dæk (af en anden) g nu hvor jeg har fået cyklen tilbage vil den ikke skifte gear?! Jeg ved så ikke hvad der er sket og gjort, men det ser ellers ud som det plejer.
Der var ikke problemer inden den kom afsted, der kunne den godt skifte, dog kunne den finde på at takke over i 1 gear...
Men nu vil den altså overhovedet ikke skifte når jeg drejer på håndtaget....
Det må være en slags indvendig gear idet der ikke er nogen tandhjul og andet udvendigt ud over "kassen" men derimod inde i navet.. Det er en cykel med nogle år på bagen...

Nogen der ved hvad der er galt og hvad der kan gøres...

Jeg er ikke selv specielt ferm til det med cykler, men kan da lave lidt selv...
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad hedder gearsystemmet.

har de glæmt "trykstangen" i navet.!
har du strammet kablet.!
så de to mærker står lige ud for hinanden.
sæt den i fjerde gear. juster på kablet således at den røde pil ligger parallelt med stregen i glasset (nede i klodsen ved hjulet).
Nu virker det så igen

Elektronikteknikeren
sæt den i fjerde gear. juster på kablet således at den røde pil ligger parallelt med stregen i glasset (nede i klodsen ved hjulet).
Nu virker det så igen

Elektronikteknikeren
Jeg har lige prøvet at justere gearene...
Kan ikke sige endnu om det virker, da jeg fandt ud af at gennemløbsrør samt stift ser ud til at køre lidt for trægt...
Håber det er løsningen...
Tak for link :-)
Så er det skiftet og justeret... Men det kører stadig ikke ordentligt...
Nu kan jeg skifte gear og der sker lidt, men nu hakker den rundt i det og kører ikke ordentlig,, ja nogle gange føles det lidt som modstand ligefrem...

Spørgsmålet er om gearnavet kan være itu? nogle der tror det er en mulighed eller er det ret usandsynligt???
Spørgsmålet er om jeg skal ofre 2-300 mere på et sæt med håndtag, kabel og gearskifter...? Men det skal man jo ikke hvis nav'et sandsynligvis kan være itu... ;-)
Eller om det kan være andet... har umiddelbart justeret det der kan justeres...
Har oplevet det du beskriver med et 3-gears nav. Der kom det til at køre perfekt med et nyt drejegreb+kabel

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis