Olie havetraktor

På oliepinden til min havetraktor står der "Do not over4fill".
Hvad sker der, hvis man har fyldt for meget på?
Skal jeg skynde mig at tappe noget af igen, eller er det bare lidt "spild"?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mest korekte er jo der ikke er for meget på, men står det kun 5mm over sker der ikke noget.
Står det ret meget højere, begynder den at ryge, og det tror jeg ikke er sundt for den, at olien presses ind i forbrændingskammeret.
Husk at det skal være SAE 30 olie, moderne multigrade olie som eks 5w-40 er ikke velegnet.

mvh jens
hvordan skulle det gå til at olien presses ind i forbrændingskammeret, der er da udluftning af krumtaphus. og olien skal presses gennem alle stempelringe, for det skulle ske.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 13 jul 2012 14:36
hvordan skulle det gå til at olien presses ind i forbrændingskammeret, der er da udluftning af krumtaphus. og olien skal presses gennem alle stempelringe, for det skulle ske.

Jeg har selv prøvet at overfylde min 12 hk b&s motor, den røg hel forkrækkeligt, og konsumerede ret hurtigt, den overskydende olie.
Men om olien kom ind via cylinder/stempel, eller om det kom ind ved ventilstyrene, aner jeg ikke, men ventilstyrene er måske et godt bud, men er det ved udstødningsventilstyret det komer ind, er det jo ikke forbrændingskammeret det ender i  

jens
Olien kan have svært ved at løbe retur til bundkaret.
Jeg betragtede selv dette som en teoretisk ting indtil jeg så det med egne øjne.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis