hvide MDF plader til lysning

Søger nogle færdigmalede hvide MDF plader i 10mm der skal bruges til lysninger omkring mine nye vinduer.

Hvor kan disse mon købes, da jeg ikke synes jeg har kunnet finde dem?

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du formodentlig heller ikke.
Og det er heller ikke nogen god ide!

Hvad med de lister der skal dække sprækken mellem plade og mur.

Iøvrigt er det simpelt at male vindueslysninger
Skrevet af Sitting Bull på 13 jul 2012 08:32
Det kan du formodentlig heller ikke.
Og det er heller ikke nogen god ide!

Hvad med de lister der skal dække sprækken mellem plade og mur.

Iøvrigt er det simpelt at male vindueslysninger


Ideen er nu god nok, og har set pladerne brugt adskillige gange af tømrere - senest hvor jeg boede før, hvor der blev isat sådanne plader som lysninger.

Hvis det er indfatningen du mener, så er det intet problem at fastgøre denne i pladerne.

Så simpelt er det nu heller ikke at male lysningerne selv, når man gerne vil have dem spejlglatte. Der skal jo spartles, slibes, måske spartles igen og slibes før der kan males x antal gange. Det kan lade sig gøre, men det er et stort arbejde, når det er lysninger til et helt hus, og så er det altså nu noget nemmere med de færdigmalede plader, da disse er klar til opsætning når de er skåret til.

Mangler derfor stadig at høre, om der er nogen der ved hvor sådanne plader kan købes??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tror du ikke de tømrer du har haft besøg af, havde fået dem malede ude i byen ?

Ved store projekter laver vi lysninger i overmål og sender dem til maler sammen med fodlister, indfatninger og andet der skal males. Jeg har aldrig set en "Færdig hvidmalet MDF" !

Det er ikke spånplade med laminat du mener ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Du kan bruge 12mm plader og køre 2mm af på bagsiden med en overfræser hvor pladen går ind i karmens not.
Jeg har ikke prøvet det med MDF plader, men ved krydsfiner er 12mm nok til at indfatningslisten kan hæftes.

Hvad bør man bruge til spartling af MDF plader (for at opnå solid og galt overflade)?
Jeg tænker alm. væg/loft spartel er for svag, og vådrumsspartel eller møbel/træ-spartel er bedre egnet?


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også