gavlafslutning på eternittag

Hej Folkens,

jeg er ved at lægge et eternit-tag på en ude-bygning, hældningen er 40 grader og jeg har rygningstegl. Til gavlene har jeg fået et sæt afslutningsstyker som jeg efterhånden har gloet længe på, for jeg aner ikke hvordan de skal monteres. Det er stykke plastik der ikke passer i formen, men de skulle kunne tilpasses til alle hældninger. Cembrits vejledning nævner bare at man afslutter med dem, men intet om hvordan. Er der nogen herinde der har prøvet at montere dem?

 - Jacob
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eternit-tag, rygningstegl og en udebygning?

Det lyder spændende!

Hvad slags eternittag handler det om?
Og kan du måske gå ind på Cembrits hjemmeside og finde de famøse afslutnings-profiler?
Og fiortælle omverdenen hvad de hedder?
det er vel rygningsplader og ikke rygningstegl hvis terminologien skal være korrekt. Det er en opvarmet bygning ved siden af hovedhuset der bliver isoleret og hovedrenoveret.

Fra montagevejledningen - det er B6 plader:
Ved gavle afsluttes med Cembrit afslutningsstykker, som kan bukkes til alle taghældninger. Tilskæres i længden.
Så de hedder bare "afslutningsstykker" og ikke andet.

Jeg har bestilt ud fra deres materialeberegner, men er begyndt at tvivle på at det overhovedet er de rigtige jeg har fået leveret.
Det fremgår af montagevejledningens side 8 hvordan afslutningsstykkerne anvendes!
Nej. Der står beskrevet hvordan man lægger rygningsplader. Det jeg snakker om er en stump der sidder i gavlene for at afslutte tagryggen pænt. Jeg gik dog ind på professionel siden og fandt nogle tekniske tegninger der fortæller mig at det nok er de forkerte jeg har fået, for de har form som den koniske rygning og kan ikke bøjes som det ellers beskrives.

Ok. Jeg har lige sendt de samme billeder til min eternit-pusher og fået bekræftet at det er de forkerte de har leveret :o)

Så er jeg da ikke helt åndssvag :o)
OK.

Og du kan roligt kræve pengene tilbage. Samt erstatning for svie, smerte og vildledning.

For de burde jo være helt umuligt at der foreslås nogen form for afslutning når der bestilles almindelige vinkelrygninger.
Der jo som bekende blot afskæres ved pladekanten.

Det jeg omtaler på monteringsvejlednings side 8 er de afslutningsstykker der anvendes ved montering af Cembrit rygningselementer, (ventilationselementer).

Men de sku' ikke undre mig om Cembrit (osse) roder rundt i deres egne produktbetegnelser!
Måske fordi deres B6 bølgeplader stort set kun sælges til bønderne! Som alligevel monterer pladerne med frontlæsser! :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis