Sommerferie og Mercedes OM636

Hej folks

Sommeren i år ser ud til at blive en gentagelse af sidste år, Træls. Men at man så en uge før ferien finder ud af at motoren i skivet har futtet toppakningen af, så bliver det ekstra negativt. Det værste er at jeg ikke ved hvorfor. Har meget på fornemmeren at det er på grund af en dårlig brændstofpumpe, motoren "skralder2 i forbrændingsslaget på et par af cylindrene. Håber at jeg får den til at køre sæsonen over,  og til efteråret bliver der købt en ny kværn.

God sommer til alle der kan sejle.

Mvh Finn
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det skulle være nødvendigt har jeg et topstykke med bowmann varmeveksler, syrefast termostathus, syrefast ventildæksel, nyslebne ventiler samt en starter til om636 jeg gerne vil af med.

Dr_Lyn
Hej Dr Lyn

Jeg har nu fået topstykket af og har konstateret at både motor og topstykke er som nyt, har målt alle tolerancer og de overholder fremstillinhgsmålene. Så jeg har slebet ventilerne og skal ned og samle motoren igen. Men ellers tak for tilbuddet.

Mvh Finn
Hej Dr. Lyn

Har du stadig den starter til en OM 636 liggende så er jeg nok intersseret

Med venlig hilsen Steen
Jeps, den kan nok bruges men er ikke i 100 % god stand, bla. er kulfjedrene ikke kraftige nok, de var kun ment til en prøvestart af den motor jeg prøvede at redde.
Hvis det er noget du vil af med kan du ringe til mig på 30 49 60 15 så kan jeg evt. kigge på den

Med venlig hilsen Steen
Annonce
Hej Igen Dr Lyn

Jeg har gang i et bådprojekt hvor jeg restaurerer en gammel svensk yacht vor der ligger en OM636 maskine i, men startmotoren mangler og den har ikke været startet i 7-10 år, derfor kunne jeg være interesseret i din starter selv om den ikke virker 100%, dels for at se hvordan starteren nøjagtig ser ud men også for at prøvestarte maskinen så jeg ved om det kan betale sig at ofre for meget på den da jeg ingen gang ved om den kan starte.
Jeg bor i Gentofte og vil gerne betale noget for din starter selv om den ikke virker 100%
håber på du evt. kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen Steen
min starter er af nyere dato, og er renoveret efter at have været sunket, dog er kulfjedrene for svage så de skal skiftes, jeg har prøvekørt den uden at den sad på en motor, det gik fint nok. Jeg bor på amager. du kan få den for 500. giv et kald på 22383933.

mvh
Dr_Lyn

hej. finn jeg har alt hvad du skal bruge til mercedes motoren pumpe, ferskvandskøler bovman 222 komplet m/udsugnings manifold, filter giv mig et bud ½, der er også skjold til marine gear + mellemskjold + borvarna gear 1-1 alt 100% i orden

jeg kan lave alt i glasfiber arbejde samt reparationer, af både alt i glasfiber
Hej Kurt

Jeg står pt ikke og mangler dele til min motor. Den har kørt perfekt siden jeg skiftede toppakningen.
Men ellers tak for tilbuddet.

Mvh Finn

Hej Kurt

Jeg mangler en starter og vandkølet udstødningsmanifold, så jeg vil gerne købe dine. Mvh Lars Lundholm 40538764

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis