Billig isolering af loft-hobbyrum

Jeg overtog for nogen tid siden et tørreloft over to opgange i min ejendom, som jeg anvender til opbevaring og hobbyrum. Der er skifertag og et huntonit-undertag, men ikke isoleret på nogen måde. 
Både af hensyn til anvendeligheden af rummet samt af hensyn til nogle af de ting jeg opbevarer der, kunne jeg godt tænke mig at isolere med et eller andet. Imidlertid er rummet lejet, og jeg vil derfor ikke bruge en formue på det. Endvidere har jeg ikke nogen særlig brug for at kunne hænge ting op i (de skrå vægge - har nogle værktøjsplader på den ene endevæg, og det bliver nok det. Og det vil klart være en fordel, hvis der ikke skal slæbes tunge plader op, da det er for enden af en hønsestige på 5 sal. Æstetisk behøver det altså ikke være til UG med kryds og slange. Det er ren funktionalitet.
Der er mellem 80 og 85 cm mellem spærene. Det er et meget langt smalt rum, så hver side er ca 3,30x16m - altså ca 105kvm der skal dækkes med et eller andet. 
Er der nogen der har gode forslag, der både er overkommelige arbejdsmæssigt og økonomisk?
På forhånd tak!

Jeg overtog for nogen tid siden et tørreloft over... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så jeg kunne lægge batts op til Huntonitten fra top til bund, men optimalt set giver jeg det lidt luft med et afstandsstykke eller ved at lade det ligge mod ståltråd. Men der behøver ikke være en sprække. Og ingen dampspærre? Tak for budene indtil videre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis